Kamis, 12 November 2015

Vow - The Heart of Healing Homeopathic

Vow - The Heart of Healing Homeopathic

Baru-baru ini saya bertemu homeopati dengan tahun pengalaman dan kecekatan jelas kepakaran. Apabila saya memberitahunya saya psychotherapist, dia berkata dengan gabungan empati dan belas kasihan, "Oh, anda perlu berurusan dengan semua Mentals." Sudah tentu, ia bermaksud gejala, bukan pesakit.

Tetapi saya faham sentimen beliau. Secara keseluruhan, sebagai satu budaya, kita membayar banyak perhatian kepada apa yang kita rasa dalam badan kita. Kami bersenam. Kami bimbang tentang abs kami dan garis rahang kendur. Kita dihujani dengan iklan farmaseutikal menggesa kita untuk menyedari menyenangkan "gejala baru." Oleh itu, kita boleh menggambarkan sensasi fizikal dengan beberapa ketepatan. Mental dan emosi, bagaimanapun, kita kehilangan keupayaan untuk tahu - lebih kurang express - dengan tepat apa yang kita rasa atau mengapa kita rasa ia.

Sebagai contoh, baru-baru ini mencadangkan saya berusia satu tahun 68 yang datang agak penuh tenaga dan duduk bersila, satu kaki bergerak ke belakang dan sebagainya, tangan mengetuk lutut beliau. Saya bertanya, "Bagaimana saya boleh membantu anda?" Dan dia berkata tanpa memukul bulu mata, "Saya mempunyai kemurungan utama yang berkaitan dengan usia tua." Saya bertanya bagaimana dia tahu itu dan jawapan itu datang sepantas cemeti: ". Kerana saya lama"

Saya tidak dapat menahan ketawa saya, di mana titik dia ketawa juga. Di saat keintiman yang datang dengan mencari secara jujurnya pada kebenaran bersama-sama (kebenaran menjadi cara dia berbunyi seperti komersial Pfizer), kes itu mengambil langkah pertama sebenar. Kemudian dengan beberapa jam disoal-hati, kita mendapati bahawa dia tidak benar-benar semua yang tertekan. Dia bosan. Jika saya telah mengambil beliau di perkataan pertamanya, saya telah membawa ke bawah laluan cerah untuk apa-apa tetapi siri yang panjang remedi yang salah.

Terdapat dua masalah dengan mengambil kes homeopati dengan cara lebih psikoterapi dan panjang ini. Pembohongan pertama dalam budaya kita dan tidak perhatian emosi yang menjadikannya sukar untuk mengakses tahap ini kebenaran. Pembohongan kedua dalam parit sistem perubatan dengan bentuk insurans, kaedah diagnostik, dan keperluan untuk "bergerak perkara bersama-sama." Apa-apa sahaja pepejal terutamanya penyembuhan dan membangunkan terapeutik hubungan-mengambil masa. Dan tiada seorang pun di Amerika yang pernah mempunyai masa yang cukup.

Melangkah ke dalam lubang arnab

Atas sebab ini, rasa ingin tahu kami adalah asas yang baik kes pengambilan. Jika pesakit datang dan berkata "Saya tertekan," kita tidak perlu tergesa-gesa untuk melihat sehingga gejala tersebut merujuk homeopati dikenali sebagai senarai lagu-lagu itu. Rubrik, "MIND; Kesedihan," mempunyai 631 ubat-ubatan yang disenaraikan dalam senarai lagu-lagu yang saya gunakan. Ia akan melakukan kita sangat sedikit yang baik untuk menggunakan bahawa sebagai menjadi asas analisis kes kami tepat kerana lebarnya. Dalam mewakili remedi begitu banyak, ia sebenarnya menunjukkan kepada tiada khususnya.

Salah satu perkara yang kita pekerja sosial tanpa henti dilatih lakukan adalah "mendiagnosis." Seorang pesakit datang dalam, bentuk insurans yang dihasilkan, dan diagnosis psikiatri diberikan supaya sesi akan dibayar balik. Dari hari pertama di sekolah siswazah, penekanan adalah pada sindrom, bukan pesakit. Kami mahu tahu apa yang dia "mendapat" atau apa yang dia "adalah." Adakah dia mempunyai gangguan obsesif kompulsif? Adakah dia seorang "personaliti sempadan"? Selepas lebih daripada 25 tahun amalan, saya tidak pernah melihat nilai yang tepat untuk mengetahui perkara-perkara ini, kecuali bahawa mereka membawa kita bayaran dari syarikat insurans. Tidak pernah sekali telah mengetahui diagnosis pesakit benar-benar memberi petunjuk kepadaku untuk menyembuhkan mereka. Memahami sakit mereka individu, kerugian mereka unik dan hadiah, keperluan dan keinginan mereka, mereka ketakutan-itulah yang berguna dalam kerja-kerja kaunseling saya.

Perkara yang sama adalah benar dalam rawatan homeopati. Bukannya bergantung kepada istilah luas ("kemurungan" atau "kesedihan") kita perlu bertanya dan bertanya dan bertanya: Apakah yang kamu maksudkan dengan tertekan? Bila? Bagaimana? Apa yang mencetuskan ia? Apabila ia bermula? Apa yang anda maksudkan dengan sedih? Apa yang anda maksudkan dengan marah? Apa yang berlaku apabila anda rasa dengan cara itu? Dan lebih jauh ke dalam lubang arnab: bagaimana anda tahu anda marah dan tidak menyakitkan? Apakah perbezaan untuk anda?

Kadang-kadang proses ini mengambil masa lebih daripada satu sesi. Saya tidak peduli. Saya gembira henti-henti. Ia mengambil masa selama yang diperlukan untuk mengupas jauh venir dan melihat seseorang, sedang segenap orang secara keseluruhan. Tanpa ini, kita tidak boleh mendapatkan ubat yang betul. Sesetengah pakar homeopati mempunyai hadiah yang mendapat mereka ke tengah-tengah masalah dengan ketepatan yang luar biasa dan kelajuan. Saya akui bahawa saya tidak. Walau bagaimanapun, saya bernasib baik kerana saya psychotherapist dan mempunyai berkat lebih banyak masa dengan pesakit saya. Saya boleh melihat orang mingguan dan memperoleh perspektif yang unik patologi mereka.

Mencari tanda-tanda yang betul untuk membimbing saya untuk ubat yang terbaik adalah satu proses penapisan dan penapisan dan memperbaiki pemahaman saya orang itu. Dalam homeopati, gejala fizikal boleh menjadi sangat menyenangkan jelas; apabila anda mempunyai sakit lutut kanan berat sebelah yang menembak ke atas, atau eructations kuat selepas makan buah zaitun hijau, anda mempunyai pukulan agak lurus ke sasaran anda. Tetapi apa yang anda lakukan dengan gejala kebanyakannya mental dan seorang pesakit yang mempunyai masalah menentukan apa-apa daripada mereka?

Gejala umum Penyelamat

Satu induk homeopati, Karl Robinson, MD, menasihatkan: "Jika ragu-ragu, mencari jeneral kuat." Itulah rasa yang sangat baik. Tanda-tanda am adalah mereka yang terpakai bagi orang yang secara keseluruhannya. Apa yang beliau maksudkan dan apa yang saya cuba lakukan adalah untuk memperbaiki mana-mana yang dengan mencari tahu sama ada orang itu berdarah panas atau sejuk, dahaga ataupun thirstless, sensitif kepada kesakitan atau suhu perubahan, dan sebagainya. Gejala umum tidak adalah titik pangsi hanya dalam kes itu, tetapi mereka sekurang-kurangnya menjelaskan dan mereka membantu kita membezakan antara ubat-ubatan. Jarang seseorang yang sentiasa sejuk perlu Sulphur melainkan mereka adalah sangat tua atau sakit tenat. Saya jarang bertemu seseorang yang memerlukan Arsenicum yang tidak mendengarkan jaket atau sweater dengan mereka tanpa mengira musim atau botol air dicapai.

Tetapi begitu banyak "mencari-cari alasan" pada akhirnya saya perniagaan apa yang berlaku apabila terdapat beberapa tanda-tanda fizikal yang kuat (termasuk jeneral) atau apabila pesakit, kerana patologi atau kuantiti gila ubat allopathic mereka menjugel, tidak boleh mengasingkan keinginan tunggal atau keutamaan yang kuat untuk haba atau sejuk?

Satu pesakit menjawab "Saya tidak tahu" kepada hampir setiap soalan saya bertanya selama hampir dua bulan sehingga dia dipercayai saya cukup untuk mengatakan "Saya tidak suka bahawa" atau "Saya suka bahawa" atau "Saya mahu itu." Saya mempunyai satu lagi untuk siapa segala-galanya adalah "rawak". Dia panas. Dia adalah sejuk. Dia suam. Patologi dia telah begitu tertumpu dirinya dalam bidang mental dan rohani dan emosi yang dia telah dicabut dari tubuhnya sendiri. Seperti yang ternyata, dia mempunyai sebab untuk itu. Sebab-sebab yang baik. Yang mana kerja-kerja sebenar saya datang.

Kepentingan Vow yang

Saya belajar selama kira-kira lima tahun dengan David Kramer di Hudson Valley School of Classical Homeopathy, satu pengalaman yang bukan sahaja diiringi saya mengamalkan serius homeopati tetapi mengubah pendirian keseluruhan saya psikoterapi, terutamanya pandangan saya mengenai kepentingan (atau kekurangan daripadanya ) diagnosis standard. David mengajar kita untuk melihat orang keseluruhan dengan jelas, tetapi satu aspek ajaran-Nya bergema dengan saya yang paling. Cabaran-Nya kepada kita dengan setiap pesakit yang datang ke klinik itu: mencari nazar mereka.

Dengan "bersumpah" yang dimaksudkan cara pesakit diproses atau diterima masa yang penting dalam hidupnya dan apa keputusan atau janji yang telah dibuat kepada sempurna akibat peristiwa tersebut. Dengan kata lain, majlis itu, walaupun penting, kurang penting daripada WAY pesakit menerimanya. Daud juga telah meminta kami untuk memberikan tumpuan kepada masa ini penting apabila masalah itu bermula di peringkat emosi dan rohani, bukan hanya permulaan satu fizikal. Pada peringkat dalam kehidupan pesakit melakukan perubahan tenaga beliau? Apa yang berlaku pada ketika itu? Apa keputusan beliau? Bagaimanakah selekoh jalan dari tempat itu ke hadapan?

Pendekatan baru ini adalah penting dalam pemahaman saya bukan sahaja homeopati tetapi psikoterapi. Ia tidak cukup untuk mengatakan, "Ah ha! Anda telah mendapat gangguan tekanan selepas trauma" atau "Bingo. Anda bipolar." Tugas kami bukan sahaja untuk menentukan punca masalah ini (yang selalunya hampir mental / emosional apabila pesakit datang kepada-Ku), juga bukan semata-mata untuk bulu keluar dan menjelaskan lagi kognisi dan emosi orang itu sehingga kami melihat yang rubrik senarai lagu-lagu dengan 9 remedi disenaraikan bukannya orang-orang dengan 631, walaupun semua itu adalah baik dan perlu. Tugas kami ialah untuk melihat pesakit sepenuhnya. Apakah enjin yang mendorong dorongan mereka, khayalan mereka?

Sebagai contoh, isu itu bukan semata-mata sama ada terdapat adalah satu trauma tetapi BAGAIMANA orang itu yang diterima bahawa trauma. Saya lihat keluarga yang mempunyai banyak anak-anak, dan masing-masing datang jauh dengan versi yang berbeza daripada apa yang ia adalah seperti untuk menjadi dalam keluarga tersebut. Tidak ada dua orang melihat acara yang sama dengan cara yang sama. Detektif tahu ini sejak kejadian jenayah pertama kali disiasat. Jadi, sumpah itu sebenarnya hadiah dua: ia memberitahu kita bagaimana seseorang menerima peristiwa dan ia juga memberitahu kita apa dia seperti ketika ia datang ke majlis itu.

Satu Vow Man

Seorang pesakit - we'll memanggilnya Keith - datang kepada saya beberapa tahun yang lalu kerana perkahwinan beliau telah jatuh selain. Isterinya mengadu bahawa dia telah Pendiam, ringkas, ditarik balik. Beliau mengakui bahawa dia kebas. Katanya, beliau cuba untuk perhimpunan penglibatan emosi yang lebih mendalam atau lebih sengit dengan dia, tetapi dia tidak dapat. Walau bagaimanapun, di tempat kerja sebagai detektif dia adalah seorang lelaki yang terlibat yang lain, aktif, ingin tahu, setia dan ditentukan. Beliau yang dihormati dan mempunyai beberapa orang kawan lelaki. Beliau telah tidak setia kepada isterinya pada masa lalu, tetapi mendakwa dia tidak terlibat dengan orang lain pada masa ini.

Keith tidak mempunyai gejala fizikal jua kecuali yang satu dapat melihat dari kulitnya yang semasa mudanya dia telah mengalami dengan jerawat yang teruk. Jika tidak, kehadirannya seolah-olah biasa. Status mentalnya tidak mendedahkan sebarang psikosis terang-terangan atau kemerosotan nilai kognitif. Dia memanggil dirinya "sihat sebagai kuda." Dia tidak dapat memahami mengapa perkahwinannya telah gagal.

Saya bertanya kepada Keith tentang zaman kanak-kanak. Beliau menyifatkan rumah tangga yang keras, ganas, dan tidak dapat diramalkan di mana dia cuba terlalu sukar untuk menjadi baik, bekerja di tinggal tenang, dan merindui kasih sayang dari ayah dan berdiam diri ibunya. Saya bertanya kepada beliau, "Apakah ingatan anda terawal hubungan ibu bapa anda?" Beliau menyifatkan detik di mana dia berdiri di tepi tingkap di apartmen tenemen mereka. Ia berumur lapan tahun dan minit sebelum, beliau telah desak dirinya antara ibu dan bapanya seperti ayahnya mempunyai dan menggunakan pisau terhadap beliau. Selepas bapanya jatuh pisau dan meninggalkan apartmen dengan barang Beberapa di dalam beg, Keith berdiri di tingkap, mengepalkan tangan dan menelan beliau. Sambil memerhati bapanya berjalan kaki di jalan, kanak-kanak itu berfikir, "Saya tidak akan menangis."

Walaupun dia hanya bermakna bahawa dia tidak akan menangis pada ketika itu, nazar yang telah menjadi komitmen tidak sedarkan diri Keith sejak itu. "Bukan menangis" membuat dia berasa selamat kerana seorang budak lelaki. Kerana ia memberikan jumlah sedikit kawalan dalam keadaan ngeri, "Saya tidak akan menangis" secara halus, senyap-senyap menjadi sistem operasi hidupnya.

Dan, kebenaran diberitahu, nazar yang berkhidmat dengan baik hati. Ini membolehkan dia untuk membesar dalam persekitaran yang sukar, compartmentalize kesedihan kehilangan bapanya, dan menjadi seorang pegawai polis yang cemerlang dengan rasa yang jelas keberanian dan integriti tidak berbelah bahagi. Walau bagaimanapun, nazarnya adalah penghalang besar kepada keintiman.

Remedy The Membuka Way

Maklumat ini datang dari masa ke masa dan Keith telah diberikan lebih daripada satu ubat homeopati kami mula kes itu. Tetapi selepas dos pertama ubat Natrum Muriaticum, pergerakan sebenar bermula: dia membangunkan beberapa selesema dan beberapa wabak jerawat agak menjengkelkan, yang hina (kadang-kadang ubat yang bertindak boleh membawa kembali gejala lama, tetapi dalam yang lebih kecil cara). Tetapi yang paling penting, hubungannya dengan isterinya berubah.

Natrum Muriaticum boleh merawat pengekalan dalam kedua-dua segi fizikal dan emosi dan dikenali untuk menangani penafian emosi amat diadakan dan apa yang kita colloquially panggil "bibir atas sengit." Walaupun seseorang yang memerlukan Natrum Muriaticum boleh muncul dengan riang, ini sering postur mereka gunakan untuk menutup kesakitan dalaman. Mereka menanggung penderitaan yang besar dan pelabuhan kerinduan yang mendalam untuk cinta, tetapi mereka tidak berani meminta bantuan atau persahabatan, kerana dalam pengalaman mereka apa yang dicintai adalah hampir sentiasa hilang. Dalam bersumpah untuk tidak menangis, Keith telah menerima pakai mantera dari orang yang memerlukan Muriaticum Natrum: ". Saya tidak akan menyakiti seperti ini lagi"

Masalah dengan sumpah ketika mereka tidak sedar dalam keadaan kritikal adalah bahawa sementara mereka boleh bekerja dalam masa ini, mereka tidak selalu melayani kita jangka panjang. Ia adalah mustahil untuk suka dan mengelakkan kesakitan. Tetapi mencederakan, takut kanak-kanak lelaki tidak tahu ini dan tidak boleh bersedia menghadapinya.

Keith Natrum Muriaticum melakukan kerja-kerja secara perlahan-lahan dan secara halus. Pada mulanya dia hampir tidak perasan apa-apa perubahan kecuali sejuk jahat dia mendapat, yang dia tidak hampir yang gembira kerana saya, kerana saya sering melihat perkara seperti ini berlaku apabila ubat mula tugasnya. Tidak lama kemudian, walaupun, dia mendapati dirinya tergantung di sekitar dapur sebagai isterinya sedang memasak, membantu sedikit dengan itu dan ini, dan bukannya sequestering dirinya dengan scotch dan buku. Selepas beberapa ketika, kehidupan seks mereka dihidupkan semula. Mereka mula keluar bersama-sama, dan dia berfikir mungkin ada harapan untuk menyelamatkan perkahwinannya. Akhir sekali, yang paling penting, dia mula bercakap tentang kesakitan dan ketakutan yang telah dikunci di dalam dia selama beberapa dekad. Dia menangis. Beliau ranted. Dan akhirnya, beliau dibebaskan.

Sumpah ini bukan sahaja di mana jalan mendapat bengkok, tetapi luka yang perlu sembuh. Setiap peristiwa membawa kita pengajaran yang berpotensi. Bagaimana kita menafsirkan ia menentukan bagaimana kita teruskan dari sana. Dalam kes ini, janji-I budak ketakutan akan tidak menangis-terpaksa dipadamkan dan ditulis semula dengan tangan dan hati seorang lelaki dewasa.

Ayat-ayat dalam kepenuhan Masa

Kerana sifat kerja saya, saya kadang-kadang mempunyai kemewahan menunggu minggu untuk mencadangkan ubat yang pertama. Dalam pada itu, saya bekerja dengan cara yang saya telah dilatih sebagai seorang pekerja sosial dan krisis kaunselor, menggunakan teknik kognitif tingkah laku, rawatan trauma atau hipnosis. Walaupun kebenaran itu dibuang didedahkan dalam satu masa nanti, ia juga penting bahawa soalan-soalan yang betul-diminta.

Sebagai contoh, seorang wanita muda yang cantik saya akan memanggil Ruth datang kepada saya mengadu "kemurungan." Dia sentiasa "sedih" dan menangis. Kesedihan beliau adalah paling teruk pada waktu malam, dan bangun pada waktu pagi dia berasa putus asa melanda beliau. Beliau telah diasingkan. Walaupun terang, menarik, dan sekali pandang mesra, dia tidak mempunyai teman lelaki atau kawan-kawan rapat. Dia salai periuk hampir setiap hari dan dikaitkan dengan orang-orang dia tidak suka sama sekali. Dia menari dan merasa lebih baik dari padanya, ia adalah agak kompetitif. Dia suka yang "menakjubkan," katanya. Dia agak sombong dan memegang dendam dalam.

Cerita Rut mengambil kira-kira dua bulan untuk terungkap. Kesedihan beliau mempunyai etiologi yang sangat jelas: ia bermula apabila bapanya tiba-tiba mengisytiharkan cintanya kepada wanita lain dan meninggalkan ibu dan adik-beradik Ruth tanpa pendapatan. Tingkah laku dan penolakan-Nya menyebabkan mereka kehilangan rumah mereka, yang Ruth tersayang. Apabila diminta untuk menjelaskan "kesedihan," dia bercakap mengenai rumah ini dan rindu dia menjadi sangat sedikit lagi.

Pada mulanya, gejala mental dan am Rut adalah malangnya tidak luar biasa atau individu yang cukup untuk menjadi berguna dalam membantu untuk mencari ubat homeopati, dan gejala-gejala fizikal beliau hampir tidak wujud.

Sumpah rindu

Ubat pertama saya memberi Rut Carcinosin kerana ia menepati tanda-tanda dia menari dan kesedihan kronik. Ubat yang terjejas dia-dia perlahan-lahan berhenti periuk merokok dan seolah-olah lebih umum mementingkan tetapi tidak hampir dengan cara yang saya berharap. Selepas beberapa bulan, kemajuan Rut berhenti walaupun pengulangan ubat. Dia masih sedih, marah, geram, dan berputus asa. Saya keliru. Saya telah begitu pasti tentang Carcinosin. Apa yang saya hilang?

Saya terpaksa melangkah ke belakang dan berfikir: Apa yang benar-benar adalah sumpah dia? Apa yang telah dia memberitahu dirinya? Dan mungkin yang lebih penting lagi: Apa yang dia memberitahu saya bahawa saya telah terlepas? Kadang-kadang apabila saya ke titik seperti ini dalam sesuatu kes, ia membantu untuk benar-benar tersebar nota saya di atas meja dan melihat setiap halaman, kemudian pada seluruh gestalt, mencari kata-kata berulang atau ungkapan. Itulah apabila saya melihatnya. Ia bukan sahaja kesedihan. Dia tidak hanya berkabung kerugian. Dia DALAM kerugian. Dia seperti lebah dalam ambar. Apa yang dia bercakap tentang-semua dia bercakap tentang benar-benar-adalah rumahnya, rumahnya, rumahnya.

Jadi saya bertanya kepadanya, "Apakah anda memberitahu diri anda apabila anda sedih seperti itu?" Ruth menjawab berbisik jadi sayu, "Saya tidak boleh pulang ke rumah." Beliau menangis selama hampir 15 minit. "Bersumpah" beliau adalah satu kepercayaan yang salah terbentuk apabila dia adalah seorang kanak-kanak kecil dalam genggaman hati yang patah. Dia kehilangan rumahnya apabila bapanya kiri dan dia (tersilap) memutuskan dia tidak boleh menggantikannya. Oleh itu, apabila peluang untuk keintiman yang merasakan seperti "rumah" telah disediakan - teman lelaki yang baik atau semangat kekitaan atau rakan baik - dia gagal untuk mengambil mereka. Dia sama ada memilih orang-orang yang tidak ada atau dia hanya dielakkan hubungan sama sekali. Dia tidak pernah membenarkan dirinya untuk berasa seperti di rumah.

Ruth, saya sedar, bukan hanya amorphously "tertekan" - dia rindu.

Saya dikaji semula kes itu dan dianggap antara rubrik yang berbeza:

MIND; Penyakit dari, makhluk diabaikan, bapa, oleh seseorang

MIND; Penyakit daripada menolak, yang

MIND; Penyakit daripada, berita buruk

MIND; Kesedihan, pining kanak-kanak lelaki; dalam (ini amat berguna walaupun dia adalah wanita)

MIND; Putus asa; hilang, menganggap dirinya

MIND; Rindu

MIND; Orang yang sombong takbur

MIND; Marah; orang yang tidak hadir, di, sambil berfikir daripada mereka

MIND; Yg mengumpat, diri sendiri, ke arah

KETUA; Keadaan acuh tak acuh, pagi, agg tidur., Dalam

KETUA; Cungkil, kebencian kepada

Aurum Metallicum adalah dalam setiap satu daripada rubrik ini. Mengapa saya tidak melihat ia?

Saya tertanya-tanya sama ada ketidakupayaan saya untuk melihat keperluan beliau untuk Aurum Metallicum merta kerana berat sebelah saya sendiri tentang ubat yang: Aurum umumnya dianggap ubat lalai untuk "kemurungan" dan pemikiran membunuh diri, yang bukan satu isu untuk Rut. Tetapi Aurum bekerja untuk wanita muda ini kerana ia menangani sejenis sangat tertentu kemurungan yang merangkumi bukan sahaja rindu dalam (rindu dia) tetapi juga menjadi lebih teruk pada waktu malam dan bangun dengan putus asa dan resentfulness. Seperti Ruth, orang yang memerlukan Aurum boleh tinggi hati walaupun mereka juga sangat keras pada diri mereka sendiri; mereka mengkritik orang lain kerana mereka mengkritik diri mereka sendiri. Oleh kerana standard yang tinggi, mereka perlu menjadi yang terbaik mereka boleh menjadi-oleh itu perkataan beliau "menakjubkan."

Selepas mengambil Aurum 200c, Ruth menghabiskan seminggu dengan selesema, dan kemudian kesedihan beliau dibersihkan seperti papan hitam sekolah rendah pada petang Jumaat. Kami berulang 200c Aurum dua kali lebih sepanjang dua bulan apabila dia telah sampai dataran tinggi atau dirasai beberapa tusukan sakit emosi kembali. Tetapi selepas dos terakhir, dia seolah-olah melanda usaha beliau.

Syukurlah, Ruth telah baik sejak itu. Ia kini telah dua tahun. Saya mendengar dari dia seketika kembali dan dia gembira, telah tinggal di luar dadah, mempunyai teman lelaki, menyertai kumpulan penari, dan hidup dengan kenyang supaya dia boleh membuat rumahnya di mana sahaja dia mendapati dirinya. Beliau telah mula bekerja pada tugas mengampuni bapanya.

The Magic of Homeopathy

Aku telah menjadi seorang kaunselor berlatih untuk masa yang lama. Saya telah memberi syarahan mengenai isu-isu kesihatan mental dan bekerja dengan pesakit di seluruh negara di mulai dari ketagihan trauma dan kebimbangan. Saya telah belajar dan menggunakan teknik dari hipnosis dengan mata pergerakan penyahpekaan dan pemprosesan semula untuk terapi tingkah laku kognitif. Kit alat saya oleh semua akaun penuh. Tetapi ia tidak benar-benar berkesan sehingga saya menambah amalan dan falsafah homeopati klasik. Walaupun saya tidak menggunakan ubat, kerja-kerja yang saya lakukan dan soalan-soalan yang saya tanya adalah berbeza dan lebih baik kerana latihan saya dalam rawatan homeopati. Dalam pembelajaran untuk menjadi ingin tahu, untuk mencari jawapan dan bukannya menunggu mereka untuk dihantar, saya telah belajar untuk melihat bukan sahaja patologi tetapi orang itu.

Homeopati bukan hanya satu perkara yang menghafal remedi atau berada betul-betul pandai tentang menggunakan senarai lagu-lagu itu. Yang benar-benar penting, kerja sukar adalah mengenai perkara yang benar. Ini masih satu tugas yang jauh lebih sukar daripada apa yang saya mahu. Tetapi ia adalah lebih mudah apabila saya benar-benar hadir dengan seseorang dan boleh mendengar apa yang setiap sebahagian daripada mereka memberitahu saya.

The Music Homeopati

Saya sering menerangkan kepada pesakit saya dengan cara ini:. "Fikirkan cahaya bergerak melalui prisma Ia datang sebagai pelbagai penuh warna ... itu anda yang anda sedang dinyatakan sebanyak dalam jari kaki anda seperti dalam idea-idea terbesar anda. , dengan cara yang anda bangun sebanyak dengan cara yang anda menari (atau tidak!). Tetapi ia sentiasa anda. The 'Anda' di dalam kamu sentiasa ada, seperti tema dalam sekeping muzik. Sama ada ianya cellos atau piccolos-melodi berjalan melalui setiap nota. "

Itulah yang bernazar tidak. Ia membentuk kita sepanjang hayat. Ia menentukan bukan sahaja apa yang kita lakukan dan katakan atau bagaimana kita suka dan bermain, tetapi bagaimana kita menerima dunia di sekeliling kita. Jadi, di mana sesetengah orang hanya melihat timbunan gejala mental meresap, saya melihat nota dan berhenti sejenak daripada skor menulis sesuatu sepanjang hayat. Apabila saya mendengar dengan teliti, saya mendengar muzik.

(Artikel ini oleh Judith Acosta asalnya muncul dalam Homeopati Hari ini, majalah Pusat Kebangsaan bagi Homeopati di Alexandria, VA, dan digunakan di sini dengan kebenaran. Judith Acosta adalah satu-satunya penulis artikel ini.)

Tidak ada komentar:

Poskan Komentar