Kamis, 12 November 2015

Mallow - Cari Ciri-ciri penyembuhan Herb

Mallow - Cari Ciri-ciri penyembuhan Herb

Mallow adalah genus yang mengandungi kira-kira 2300 spesies. Spesies yang paling biasa digunakan untuk tujuan perubatan adalah paya-Mallow dan Mallow Armenia.

Marsh-Mallow adalah saka dengan batang yang tumbuh dengan ketinggian 60-150 sentimeter. Bunga herba dari Jun hingga September. Diameter purata bunga merah jambu pucat adalah 2-3 sentimeter. Marsh-Mallow adalah berasal herba untuk bahagian Eropah Rusia, barat Siberia dan Caucasus. Mallow Armenia, pada gilirannya, tumbuh liar di Asia Tengah, Kazakhstan dan Caucasus.

Akar Mallow dua tahun sekali atau tiga tahun sekali harus dikumpulkan pada musim luruh. Sebelum menggunakan akar, anda perlu mencucinya di bawah air dan mengikis kulit luar akar. Herba ini higroskopik - ia menyerap kelembapan dari udara dengan mudah. Oleh itu, anda perlu menyimpannya di dalam bilik yang kering. Di samping itu, hidangan anda menyimpan dalam herba harus ditutupi.

Akar Mallow mengandungi polisakarida - bahan mucilaginous (15-30 peratus); kanji; gula - glukosa, arabinose, galaktosa dan lain-lain; pektin; betaine; lesitin; asparagines; bahan-bahan mineral dan bahan-bahan biologi aktif. Bahan-bahan yang mucilaginous herba ini mengandungi adalah sebab utama orang menggunakannya untuk merawat pelbagai masalah kesihatan. Ia adalah disebabkan oleh hakikat bahawa bahan-bahan ini larut dalam air sejuk yang membawa kepada pembentukan penyelesaian koloid dengan kualiti kulit.
Akar Mallow mempunyai ciri-ciri emolien dan anti-radang. Di samping itu, ia memudahkan Meludah dan boleh digunakan untuk merawat radang membran mukus. Anda perlu menggunakan penyerapan, serbuk atau ekstrak kering yang diperbuat daripada akar Mallow dalam kes batuk kering.
Tanamkan 2 sudu besar akar Mallow pasir dengan 2 gelas air masak sejuk dan meninggalkan infusi untuk minuman selama 8-12 jam. Selepas itu, tuang infusi dan minum dalam masa sehari untuk merawat jangkitan saluran pernafasan, batuk kering, serak, asma, radang usus, gastrik, penyakit ulser, radang pundi kencing dan cirit-birit. Penyelesaian melindungi membran mukus radang daripada kerengsaan dalam kes penyakit ulser jika anda mengalami berlebihan rembesan asid gastrik. Anda boleh menggunakan ubat-ubat Mallow luaran sebagai kumur menangani tonsillitis, radang mulut dan gingivitis. Gunakan infusi untuk memampatkan mata.
Anda boleh menggunakan puncak Mallow dan daun, kerana mereka terbukti mengandungi bahan mucilaginous. Anda boleh menggunakan ubat-ubatan ini sebagai ubat emolien dalam kes radang saluran pernafasan dan organ-organ pencernaan. Remedi adalah bertujuan untuk kegunaan luaran, dan juga, untuk melembutkan luka, sakit dan mendidih. Membuat infusi, ekstrak dalam larutan etanol atau obat penawar dari puncak Mallow dan daun.
Akar Mallow, daun, puncak dan bunga telah digunakan untuk merawat batuk, virus sejuk, penyakit pencernaan dan radang pundi kencing sepanjang sejarah.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar