Kamis, 12 November 2015

Probiotik Bantuan Colon Kesihatan dan Kekebalan

Probiotik Bantuan Colon Kesihatan dan Kekebalan

Ahli-ahli sains dan pihak berkuasa gastrousus diiktiraf pada sidang Universiti Yale dinamakan 61 kajian saintifik. Kajian-kajian ini menunjukkan bakteria baik membantu segala-galanya daripada sembelit dan gas kepada jangkitan usus dan cirit-birit.

Kepercayaan semasa ialah 80% daripada sel-sel imun anda berada di dalam usus. Bakteria adalah pencetus untuk tindak balas badan anda untuk toksin, patogen dan racun. Majoriti titik bertindih adalah keredak dengan bahan tahi diselaputi. Dalam kes yang teruk, sebanyak 40 paun bahan berkumpul dan membengkak usus untuk beberapa kali diameter.

Bagaimana ketidakseimbangan ini berlaku adalah multi-kira. Diet yang buruk, tanpa pelawas dan makanan yang sihat melonjakkan ia; Walau bagaimanapun, kekurangan bakteria baik untuk memproses dan memindahkan sisa adalah satu faktor yang besar.

Kematian flora bakteria baik di dalam usus besar biasanya disebabkan oleh penggunaan berlebihan antibiotik spektrum luas dan ubat-ubatan lain. Antibiotik adalah agak berkesan dalam membunuh semua bakteria kecuali strain getir dan tahan patogen (bakteria baik). Bakteria ini buruk kenyang dengan makanan dan seluruh tempat membiak ke dalam, menyebabkan penguasaan mereka.

Dalam satu kajian pesakit didapati mempunyai 85% bakteria tidak baik dan hanya 15% bakteria baik. Kajian-kajian lain mengatakan bahawa ini adalah 80% ... anyway ia adalah besar. Gastroenterologi bahagian Mayo Clinic, John Di Baise, MD, berkata: "Probiotik kelihatan berubah bagaimana sistem imun anda bertindak balas kepada menyerang mikroorganisma dan sama ada saluran pencernaan anda menjadi radang atau tidak."

Universiti Michigan Dr. Gary Huffnagle, pengarang "Revolusi Probiotik" menunjukkan bilangan artikel saintifik meningkat daripada 14 pada tahun 1995 kepada kira-kira 700 dalam hanya 10 tahun. Doktor dan orang ramai hanya mula bangun untuk kepentingan kesihatan besar usus besar. Apabila usus besar tidak sihat seluruh badan yang menderita.

Apabila bakteria baik berkurangan, bakteria yang tidak baik mengambil alih kolon. Selain daripada gas dan masalah penghadaman mereka membenarkan parasit, bakteria dan virus berkembang dan mendatangkan kerosakan kepada kesihatan anda secara keseluruhan. Sistem imun dikenakan cukai dan juga boleh bertindak balas secara keterlaluan kerana keradangan, menyebabkan serangan ke atas normal, tisu yang sihat. Ini mewujudkan penyakit imun auto.

Bahan tahi reput menjana pengumpulan toksin dan racun yang harus melalui dan dikeluarkan. Autopsi menunjukkan bahawa membina tahi sehingga lebih banyak masalah daripada yang kita jangkakan.

Dr Bernard Jensen lapor satu kajian sebanyak 300 autopsi. Daripada jumlah ini, 285 tidak mempunyai sejarah perubatan sembelit apabila hidup. Laporan bedah siasat mereka mendedahkan titik bertindih bahawa hanya 15 daripada semata-mata ini tidak sembelit ... 285 telah tersumbat dan dianggap sembelit.

Satu lagi laporan bedah siasat dari Jerman mendapati hasil yang sama. Profesor Arnold Ehret, pihak berkuasa yang diiktiraf ke atas kesihatan usus besar, dilaporkan di dalam bukunya, "The Cure Definitive Sembelit Kronik": "... daripada 284 kes-kes bedah siasat diadakan, hanya 28 titik bertindih didapati bebas daripada najis keras .. .The yang lain tidak ke tahap diselaputi dengan keras, busuk, menolak bahan makanan. Ramai yang buncit kepada dua kali saiz semula jadi mereka. "

Ia adalah menarik untuk rasa ia tidak menjadi masalah anda kerana anda perlu membuang air besar setiap hari. Malangnya, majoriti masa ini tidak benar. Hasil daripada kajian yang dilakukan di Denmark di Hospital Elsinore menunjukkan bahawa: 62% daripada orang-orang yang sebenarnya mempunyai air besar setiap hari masih mempunyai pembentukan tahi dalam titik bertindih mereka.

Dalam kajian ini Denmark 251 lelaki dan wanita, umur 26-89, didapati 80% daripada mereka yang dilaporkan mempunyai buang air besar setiap hari "biasa". Majoriti ini sebenarnya mempunyai pembentukan tahi dalam titik bertindih mereka.

Apakah doktor yang merawat masalah kolon melaporkan? Ramai mengesyorkan colonics atau pembersihan usus untuk mengeluarkan bahan buangan yang terkumpul. Banyak sekurang-kurangnya mengesyorkan semula pengenalan-bakteria baik dengan diet produk tenusu unpasteurized dan keju, pengurangan pengambilan gula dan peningkatan serat dalam diet. Akhir sekali, yang paling mengesyorkan suplemen dengan probiotik.

Tambahan probiotik adalah kapsul yang mengandungi pelbagai jenis bakteria baik. Ia adalah penting bahawa kapsul tahan asid pencernaan awal dan enzim perut dan usus kecil supaya mereka tidak dibunuh sebelum sampai ke usus besar. Kesihatan dipulihkan kolon boleh menyebabkan penyelesaian isu-isu kesihatan yang lain tidak sedar yang disambungkan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar