Kamis, 12 November 2015

Mendapatkan Sijil Reiki Adakah Mudah Daripada Anda Fikirkan

Mendapatkan Sijil Reiki Adakah Mudah Daripada Anda Fikirkan

Jika pengetahuan anda tentang reiki adalah bahawa ia adalah entah bagaimana, samar-samar Timur Jauh, dan mungkin juga falsafah agama mistik, maka anda perlu melihat dengan teliti pada artikel ini. Reiki boleh mengubah hidup anda, dan ia adalah mungkin untuk mendapatkan sijil reiki dengan input kewangan yang sangat sedikit. Sebagai perkara fakta, jika anda telah diberitahu, sekarang, bahawa sijil reiki mudah untuk mencapai, bagaimana anda bertindak balas? Wang itu pada anda yang ragu-ragu dan hairan. Ini adalah semula jadi. Ia hanya boleh diharapkan daripada sebuah pintar, cerdas pengguna Internet supaya berwaspada terhadap tuntutan tinggi itu. Tetapi ini adalah berbeza. Sijil reiki tidak akan membuat anda seorang guru besar daripada reiki, tetapi ia akan membantu anda mengubah hidup anda dan membantu orang lain dengan cara yang anda pernah berfikir mungkin.

Pertama, beberapa sejarah: reiki adalah tradisi Buddha, Taoisme yang berasal dari Jepun ketika kembali pada abad ke-19. Secara ringkas, Reiki adalah amalan rohani yang, dengan menyalurkan tenaga penyembuhan kepada 'ki' (atau 'chi') pusat pesakit - juga dikenali sebagai chakra mereka - membantu mereka dalam perjuangan mereka terhadap kesakitan dan penyakit. Sijil reiki semata-mata tidak menjadikan anda seorang pengamal perubatan yang berkelayakan sepenuhnya, tetapi pengamal daripada regimen kesihatan pelengkap yang boleh membantu pesakit di samping rawatan perubatan arus perdana mereka. Oleh itu adalah amat penting untuk menjelaskan reiki yang tidak pengganti untuk ubat-ubatan, dan memberi nasihat atau mendakwa yang ianya adalah alternatif bukan sahaja menyalahi undang-undang, tetapi berbahaya juga. Sijil reiki membolehkan anda untuk menggunakan kemahiran anda untuk membantu orang-orang yang rawatan perubatan penyakit tidak melakukan cukup untuk mengurangkan kesakitan mereka. Sejak reiki menggunakan tenaga untuk membawa 'ki' pusat-pusat dalam badan kepada penjajaran ia membolehkan orang ramai merasai kelegaan daripada sakit, terutama dari penyakit seperti artritis dan sakit belakang.

Sebagai reiki mudah untuk menyerap kaedah, orang ingin tahu ia boleh belajar melalui kaedah ortodoks. Sebagai contoh, pelajar perlu mempunyai tenaga reiki dipindahkan kepada mereka sebelum mereka boleh menggunakannya orang lain. Pada masa kini, bagaimanapun, sarjana reiki boleh membolehkan seseorang untuk menerima tenaga seperti menggunakan jarak atau pembelajaran 'lokasi jauh. Dalam erti kata lain, sementara sarjana kemestian tune 'ki' pusat pelajar mengikut prinsip set tertentu, cara bagaimana dia supaya tidak bergantung kepada jarak yang terlibat. Oleh itu pengajaran reiki adalah lebih boleh diakses melalui Internet, yang bermaksud bahawa sijil reiki boleh berada di dalam tangan anda pada akhir bulan jika anda mengikuti petunjuk. Seseorang boleh memulakan dan melengkapkan kursus penuh pengajaran reiki, mendapat sijil reiki mereka, dan mula mengamalkan reiki di kawasan kejiranan mereka tanpa perlu meninggalkan sofa mereka. Jadi apa yang anda tunggu?

Tidak ada komentar:

Posting Komentar