Kamis, 12 November 2015

Karlovy Vary Springs Mineral Adakah Fenomena penyembuhan semulajadi

Karlovy Vary Springs Mineral Adakah Fenomena penyembuhan semulajadi

Karlovy Vary adalah salah satu spa penyembuhan yang paling terkenal di Republik Czech; ia adalah sebuah spa dengan reputasi di seluruh dunia berdiri lama. Mata air panas telah wujud di kawasan itu sejak Tempoh Institusi Pengajian Tinggi. Banyak dokumen sejarah menyokong fakta bahawa manusia telah hidup di kawasan tersebut dari dahulu lagi. Penduduk awal tahu dan digunakan kesan penyembuhan mata air tempatan, yang dipanggil "Vary" atau tempat-tempat, di mana air panas diisi takungan semula jadi di sekeliling mata air panas yang menggelegak. Nama "Karlovy" telah diberikan kepada tempat sebagai penghormatan kepada Maharaja Rom Suci dan Raja Bohemia - Charles (Karl) IV, yang menurut legenda, menemui tempat semasa memburu rusa kira-kira 600 tahun yang lalu.

Mata air telah matang dan menjadi kaya tepu dengan mineral terlarut dan gas dalam masa berjuta-juta tahun untuk mencapai watak penyembuhan yang unik. Air dari Karlovy utama Vary musim bunga adalah sedikit beralkali dan mengandungi 0.6% mineral seperti - natrium, kalium, magnesium, lithium, besi dan mangan serta unsur-unsur surih seperti zink, tembaga, aluminium, rubidium, sesium, perak, berilium, antimoni, molibdenum, selenium dan sedikit sisa-sisa radon.

Berbeza dengan spa Amerika, di mana air mineral kebanyakannya digunakan untuk mandi, air mineral spa Eropah yang digunakan untuk minum mengubati.

Ia telah ditubuhkan oleh penyelidikan perubatan dan pengalaman bertahun-tahun bahawa rawatan di Karlovy Vary menghasilkan keputusan yang terbaik apabila air telah digunakan untuk gangguan kronik pencernaan saluran, kencing manis dan obesiti.

Elemen utama Karlovy Vary penyembuhan semula jadi adalah rawatan tanpa penggunaan ubat atau pembedahan, kebanyakannya dengan meminum penawar, di mana pesakit biasanya minum satu atau dua cawan doktor ditetapkan air mineral sebelum setiap hidangan daripada salah satu daripada 12 mata air yang terletak di sekitar bandar, disertai dengan rejimen harian dikawal selia dengan baik, latihan fizikal dan pemakanan khusus yang direka oleh pakar pemakanan.

Karlovy Vary pernah menjadi tempat pertemuan untuk golongan bangsawan, jangkauan dan terkenal dari seluruh Eropah. Dalam tempoh sejarah yang berbeza seseorang itu boleh bertemu di sana Rusia Tsar Peter yang Agung, Metternich, Bismarck, Queen Elizabeth, Goethe, Shiller, Beethoven, Bach, Shuman, Liszt, Mitskewich, Wagner, Tchaikovsky, Pavlov, Paganini dan lain-lain lagi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar