Kamis, 12 November 2015

Apakah yang dimaksudkan dengan Minyak Essential?

Apakah yang dimaksudkan dengan Minyak Essential?

Minyak pati kelihatan di mana-mana hari ini. Mereka diiklankan sebagai berada dalam produk penjagaan rambut, minyak wangi, dan ubat-ubatan alternatif. Yang besar tetapi apa yang di dunia adalah minyak penting? Di sini kita akan menjawab bahawa soalan yang tepat.

Minyak pati adalah minyak yang berasal dari tumbuhan atau bahagian tumbuhan. Kebanyakan mereka tidak berasa berminyak pada semua dan mereka mempunyai aroma tumbuhan bahawa mereka berasal dari. Kebanyakan mereka adalah jelas dalam warna, walaupun ada beberapa yang mempunyai warna kuning kepada mereka. Dalam bentuk tulen mereka mereka adalah sangat pekat. Mereka, hampir, selalu dicairkan sebelum kita bersentuhan dengan mereka.

Minyak pati yang secara semula jadi wangi dan tidak sama dengan minyak wangi. Perfumes yang dicipta secara buatan dan penggunaannya adalah terhad kepada apa yang mereka telah diciptakan untuk - untuk menjadikan kita bau yang lebih baik.

Minyak ini sering digunakan dalam perubatan alternatif kerana penyembuhan dan kesan yang menenangkan. Manfaat ini boleh meningkatkan kesihatan fizikal dan psikologi kita. Sedutan, penghadaman, dan aplikasi langsung semua digunakan untuk memperoleh manfaat ini.

Jika anda sedang mencari untuk membeli beberapa minyak ini anda akan mendapat botol kecil. Ia dijual dalam kuantiti yang kecil dan berbeza dari segi harga. Sesetengah minyak lebih mahal, semata-mata, kerana mereka datang dari tumbuh-tumbuhan yang jarang berlaku atau yang telah terjejas oleh trend dalam cuaca.

Minyak kayu putih adalah minyak pati yang paling popular di seluruh dunia. Minyak ini dibuat daripada daun Eucalyptus globulus dan digunakan sebagai agen membasmi kuman di seluruh Asia dan Amerika Selatan. Kedua minyak yang paling banyak digunakan adalah minyak mawar.

Terdapat beberapa bahaya kecil yang berkaitan dengan minyak ini. Ada yang sangat agresif dengan getah dan plastik dan boleh makan melalui barang dari produk-produk. Juga, terdapat beberapa minyak ini yang mempunyai takat kilat yang rendah dan dianggap cecair mudah terbakar. Terdapat beberapa perbincangan dalam dunia perubatan mengenai bahaya minyak pati untuk wanita yang hamil. Tiada apa yang telah terbukti untuk atau terhadap teori ini. Haiwan peliharaan domestik perlu sentiasa bersih daripada produk-produk ini kerana mereka boleh menjadi berbahaya kepada kesihatan mereka. Yang telah dibuktikan oleh masyarakat saintifik.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar