Kamis, 12 November 2015

Bolehkah ini Alternatif Mudah untuk ADHD Benar-benar Berfungsi?

Bolehkah ini Alternatif Mudah untuk ADHD Benar-benar Berfungsi?

Jadi ramai ibu bapa lebih suka tidak memberi ubat anak-anak mereka yang boleh mewujudkan lebih banyak masalah di jalan seperti ketagihan, masalah jantung atau pelbagai kesan sampingan. Ia adalah lebih daripada satu isu jika kanak-kanak itu telah diberikan diagnosis yang salah dan tidak patut mengambil sebarang ubat. Preskripsi bahkan ditulis untuk antidepresan seperti Prozac, Paxil dan Zoloft dan diberikan kepada kanak-kanak seawal usia tiga tahun! Adakah kita benar-benar menjadi yang leka kerana masyarakat yang kami percaya ini adalah satu-satunya jawapan?

Telah banyak penyelidikan dan banyak kajian mengenai alternatif untuk merawat ADHD. Beberapa ubat-ubatan semula jadi dilaporkan sebagai persembahan yang sama atau lebih baik untuk gejala dadah preskripsi. Ia mungkin tidak untuk semua orang tetapi sebagai ibu bapa saya lebih suka menghabiskan laluan alternatif pertama dan hanya sebagai pilihan terakhir cuba preskripsi untuk kanak-kanak kecil terutamanya.

Saya mempunyai isu-isu perubatan lain diperbetulkan dengan diet dan makanan tambahan. Saya telah memberitahu doktor saya bahawa saya telah membaca kesan-kesan sampingan dan diteliti banyak ubat-ubatan yang berbeza dan tidak terima kasih tetapi saya telah memutuskan untuk mencuba laluan yang lebih sihat. Doktor anda perlu gembira untuk memaksa! Dalam apa jua keadaan, makanan tambahan dan / atau diet sentiasa bekerja, dan jika tidak saya akan melakukan apa sahaja yang saya terpaksa; ubat-ubatan preskripsi dimasukkan. Begitu juga dengan anak saya.

Jika anda lebih suka menggunakan profesional untuk mencari alternatif untuk ADHD terdapat banyak pengamal holistik yang boleh membantu dalam usaha anda. Pengamal perubatan semula jadi mengambil kira keturunan, diet, gaya hidup, personaliti, mana-mana tekanan emosi berlaku dalam hidup dan persekitaran mereka secara keseluruhannya.

Naturopath A boleh membantu dalam membantu kanak-kanak dengan ADHD dan boleh bermula dengan diet, memastikan anak anda menerima nutrien berharga bahawa ramai kanak-kanak dengan ADHD kekurangan. Kita semua tahu bahawa kebanyakan kanak-kanak makan lebihan gula halus dan makanan yang diproses yang telah terbukti memberi kesan ADHD dan melalui kajian didapati bahawa peratusan yang sangat tinggi kanak-kanak dengan ADHD adalah kekurangan omega-3 asid lemak, magnesium, vitamin B -6, zink dan zat besi, semua yang membantu dengan otak dan fungsi sistem saraf.

Apabila melihat perubahan gaya hidup yang boleh memohon untuk ADHD melibatkan kanak-kanak naturopath juga akan melihat tidur dan corak pemakanan. Banyak kali gaya hidup yang lebih tenang dengan jadual yang ditetapkan dilakukan dengan terapi yang pelbagai boleh membantu bersama-sama dengan ubat-ubat herba. Herba-herba ini boleh termasuk:

--Ginkgo Biloba mengekalkan sistem peredaran darah yang sihat.

--Skullcap Digunakan sebagai tonik saraf dan menyokong keseimbangan dalam minda.

--Chamomile Melegakan ketegangan saraf, melegakan dan mengurangkan kekecewaan.

--Gotu Cola menyokong otak yang sihat dan sistem saraf. Ia juga amat baik untuk memori, mood, dan menyokong edaran.

--Avena Sativa membantu mengurangkan kerengsaan saraf.

--Urtica Urens dan Aspalathus linearis (Rooibos) digunakan untuk mengekalkan tahap gula dalam darah dan sistem peredaran darah. Rooibos mengandungi magnesium, zink dan besi yang ramai kanak-kanak dengan ADHD adalah kekurangan.

IOD --Arsen sering disyorkan untuk mereka yang cenderung untuk menjadi cepat marah dan resah, mempunyai hiperaktif dan ledakan tiba-tiba.

--Verat Alb sering disyorkan untuk kanak-kanak hiperaktif cenderung untuk menjadi lebih kritikal dan resah atau yang mempunyai sistem imun yang lemah.

Balm --Lemon (Melissa Officinalis) boleh melegakan kegelisahan, ketakutan, kebimbangan dan perubahan mood yang sederhana. Kajian juga telah menunjukkan bahawa Lemon Balm membantu prestasi mental, tahap tumpuan dan ingatan.

--Choline Dan Lecithin adalah pendahulu kepada dopamine neurotransmitter dan asetilkolina yang mengekalkan kepekaan, tumpuan dan ingatan.

Ringkasnya alternatif untuk ADHD boleh termasuk herba dan vitamin yang digunakan dalam kombinasi dengan diet yang sihat, senaman, dan kemahiran yang boleh membantu anak anda menghadapi mengurangkan kesan negatif gejala ADHD. Dengan semua kesan sampingan jangka panjang keseluruhan dan dahsyat ubat-ubatan preskripsi, alternatif untuk merawat ADHD adalah bernilai cuba.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar