Kamis, 12 November 2015

Kebaikan Cinnamon dan Cinnamon Oil

Kebaikan Cinnamon dan Cinnamon Oil

Manfaat kayu manis dan minyak kayu manis adalah banyak. Kayu manis didapati dalam produk penjagaan kulit komersial dan buatan sendiri seperti sabun komersial dan buatan sendiri dan rawatan topikal. Ia terdapat dalam ubat-ubatan, makanan, minyak wangi, penyegar bilik, penyegar mulut, penghalau perosak dan banyak lagi. Ini bahan semulajadi yang mempunyai pelbagai manfaat kesihatan dan digunakan dalam pelbagai cara. Di manakah ia datang?

Cinnamon datang daripada kulit kayu dan daun daripada pokok renek dinamakan, Cinnamomum zeylanicum. Renek ini berasal dari kawasan tropika di Asia, di sekitar Sri Lanka dan India. Hari ini, pokok renek ini boleh didapati di kebanyakan kawasan tropika di seluruh dunia. Mengapa kayu manis begitu popular? Ia menyediakan beberapa faedah yang sihat!

Manfaat perubatan dan topikal termasuk mempunyai anti-bakteria, anti-kulat, anti-virus, astringen, anti-radang dan anti-mikrob. Ia membantu pelbagai keadaan termasuk: jangkitan kulit, masalah pernafasan, masalah jantung, meningkatkan aktiviti otak, membuang kekotoran darah, membantu dalam peredaran darah, mengurangkan keradangan sakit otot dan sendi, melegakan sakit kepala, membantu mengawal gula dalam darah, meningkatkan kesihatan usus , membantu dalam pencernaan dan banyak lagi!

Minyak kayu manis digunakan untuk manfaat aromaterapi. Ia menggabungkan dengan baik dengan minyak pati lain semula jadi, seperti: lemon, lavender, geranium dan rosemary. Ia mempunyai, merangsang, bau yang kuat menyegarkan dan, sering, yang ditemui di penyegar bilik atau potpourris.

Kayu manis atau minyak kayu manis boleh digunakan untuk membuat sabun buatan sendiri, tetapi ia harus digunakan dengan berhati-hati yang melampau! Kayu manis atau minyak kayu manis boleh menjadi sangat sensitif kepada kulit. Ia boleh menyebabkan kegatalan kulit buruk atau alahan. Ia tidak boleh digunakan secara langsung pada kulit, terutama di kawasan sensitif atau di muka. Satu jumlah yang sangat kecil perlu dicairkan dan, sempurna, dicampur dengan sabun membuat minyak lain untuk menggalakkan penjagaan kulit yang sihat.

Jika anda belajar bagaimana untuk membuat sabun, jangan cuba menggunakan kayu manis atau minyak kayu manis, tanpa bantuan pembuat sabun induk. Pembuat sabun tuan boleh membimbing anda melalui proses pembuatan sabun, dengan, mudah, sabun membuat arahan. Pertimbangkan mengambil kelas membuat sabun menggunakan, berkualiti, buatan sendiri, resipi sabun.

Penyelidikan telah menunjukkan bahawa minyak kayu manis membunuh larva nyamuk. Ia adalah penghalau nyamuk semula jadi! Jadi, apabila anda berada di luar dalam cuaca musim panas panas, memukul pada nyamuk menjengkelkan, mempertimbang penghalau perosak dengan kayu manis atau kayu manis minyak berhampiran.

Cinnamon yang terdapat dalam penyegar mulut, seperti semburan lisan atau gusi mengunyah. Ia membantu untuk membuang dan mencegah bau mulut. Hanya satu muncrat semburan lisan atau satu papan gula-gula, boleh memberikan pecah yang panas, merangsang dan menyegarkan rasa!

Ia digunakan sebagai bahan tambahan dalam makanan atau persediaan makanan, tetapi sekali lagi, mengendahkan berhati-hati dan berhati-hati dengan apa-apa adversereactions atau alahan. Banyak resepi masakan etnik menggunakan kayu manis atau kayu manis minyak. Kayu manis, juga, yang terdapat dalam gula-gula bulat kecil lazat atau kayu yang menyediakan pecah panas, merangsang, rasa!

Kayu manis atau minyak kayu manis adalah merangsang, sihat, menyegarkan dan menyegarkan, semula jadi, bahan. Terdapat amaran tertentu yang akan diendahkan apabila menggunakannya, terutama apabila membuat sabun buatan sendiri, menggunakannya dalam mana-mana produk komersial atau penjagaan kulit buatan sendiri (s) atau meminum ia, dalam apa jua cara. Secara keseluruhan, ia menyediakan pelbagai manfaat kesihatan dan digunakan dalam pelbagai cara!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar