Kamis, 12 November 2015

Menghilangkan Winter Blues: 6 Tips Untuk Winter Hidup

Menghilangkan Winter Blues: 6 Tips Untuk Winter Hidup

Walaupun ia mungkin mencetuskan ketawa kecil, Houston musim sejuk adalah di atas kita. Walaupun kita tidak pernah mengalami sejuk pahit rakan-rakan kami ke Utara, perubahan dalam pusingan boleh mempunyai kesan yang besar ke atas badan. Kemurungan, berat badan, kulit yang tidak baik, dan penyakit-penyakit adalah semua yang berkaitan dengan musim sejuk, tetapi dengan sedikit persediaan dan perhatian, mereka semua boleh dengan mudah dielakkan. Berikut adalah 6 tips untuk musim cuti yang lebih bahagia dan sihat:

Ia bukan yang sejuk, ia adalah kekurangan kelembapan

Biasanya lembap Houston cuaca kita boleh menjadi sangat kering di musim sejuk dan menyebabkan banyak ketidakseimbangan dalam kulit. Menjaga kulit lembap menjadi kacau ganggu baru bagi kebanyakan tetapi cukup mudah untuk dilakukan. Kulit yang baik selalu bermula dari dalam. Minum banyak air yang baik, bersih adalah asas kulit yang sihat. Satu kemestian adalah sekurang-kurangnya separuh daripada berat badan dalam auns setiap hari. Sebagai contoh, seseorang 150-paun minum 75 auns air setiap hari, atau kira-kira 9 gelas 8-auns. Ingat untuk juga menambah 32 lagi auns atau satu liter lebih setiap jam senaman setiap hari.

Daripada menggunakan losyen atau pelembap, alternatif semula jadi dan sihat termasuk gliserin biasa atau minyak kelapa. Gliserin pandai menyerap kelembapan lurus dari udara dan minyak kelapa organik besar di membaik pulih kulit, mencegah kerosakan dari matahari, membuang kulit mati untuk memberikan cahaya muda dan mengekalkan kelembapan. Minyak kelapa organik berlaku untuk menjadi besar rawatan peremajaan rambut juga dan telah digunakan di tempat-tempat seperti India selama beratus-ratus tahun.

Mengelakkan sejuk dari memberikan anda sejuk

Winter membawa musim sejuk dan selesema bersamanya. Badan-badan lebih terdedah kepada jangkitan semasa musim sejuk disebabkan oleh perubahan cuaca. Mencegah penyakit mudah dengan persediaan sedikit. Pertama, pastikan tangan bersih pada setiap masa. Hands lebih cenderung untuk mengambil dan menyebarkan kuman daripada mana-mana bahagian badan yang lain. Pembersih tangan mudah didapati dan mudah untuk menjalankan di dalam dompet yang. Kebanyakan mereka bekerja sihir mereka dengan nyata menggosok alkohol lama. Ingatlah bahawa pembersih tidak menggantikan basuh fesyen lama dengan sabun. Stick dengan sabun yang tidak anti-bakteria. Antibiotik dalam sabun anti-bakteria hanya membunuh bakteria yang lemah dan meninggalkan bakteria antibiotik tahan dalam persekitaran apabila dibasuh ke dalam longkang.

Penyakit musim sejuk juga boleh dicegah dengan beberapa makanan tambahan yang mudah dan herba. Tambahan Vitamin C dan Vitamin D semasa musim sejuk adalah penting untuk mencegah selesema dan selesema. Echinacea adalah herba yang juga sangat berkesan untuk menyokong sistem imun. Ini boleh diambil sebagai pil atau dibancuh sebagai teh herba. Jika bug sejuk atau selesema berlaku menggigit, salah satu yang terbaik herba anti-mikrob semulajadi adalah minyak oregano pekat. Ini boleh diambil sama ada sebagai titik atau topi gel. Jatuh adalah lebih murah setiap penggunaan tetapi minyak yang amat pahit dan pedas. Minyak Oregano juga berlaku untuk menjadi besar untuk jangkitan kulit seperti jerawat juga dan boleh digunakan secara langsung pada bintik hitam.

Janganlah SAD

Bulan sejuk juga membawa hari lebih pendek dan lebih lama malam. Tambah kepada fakta bahawa kebanyakan orang bekerja di dalam rumah di siang hari, dan ia adalah satu formula tanpa matahari. Sama seperti Superman, kita bergantung kepada matahari untuk menjaga kesihatan kita. Jumlah yang baik cahaya matahari yang sihat boleh mencegah blues musim sejuk, yang dikenali secara teknikal sebagai gangguan afektif bermusim (SAD). SAD adalah perkara biasa dan mudah dicegah. Bersama-sama dengan pendedahan cahaya matahari yang sihat, Vitamin D adalah sangat penting, terutamanya pada hari-hari terperangkap dalam pejabat dan meninggalkan selepas ia menjadi gelap. Borang yang terbaik Vitamin D adalah bentuk yang ditukar dikenali sebagai D3.

Potong keluar

Cuti membawa bersama-sama keluarga dan rakan-rakan. Mereka juga membawa banyak makanan sedap dan minuman yang tidak akan jika tidak dimakan seperti kentang manis, sos kranberi, pai peken, pai labu, dan nog telur. Mari kita hadapi itu, kita akan untuk barangan diri kita penuh dengan semua ini hidangan lazat dan tidak berfikir dua kali tentang hal itu, tetapi ini kalori gila boleh membawa kepada berat badan tambahan, mood yang tidak baik, dan pertahanan imun diturunkan. Cara paling mudah untuk menyimpan kalori dalam cek adalah untuk memotong kalori yang tidak menambah apa-apa untuk bercuti bersorak, dan bagi kebanyakan orang, ini bermakna soda.

Soda adalah kalori kosong, bermakna cecair dalam tin tidak mempunyai nutrien seperti vitamin atau mineral untuk pergi bersama-sama dengan semua tenaga yang tidak perlu yang dengan mudah mendapat ditukar kepada lemak yang tersimpan. Soda Diet tidak alternatif yang baik kerana mereka masih mempunyai asid fosforik, yang merompak tulang kalsium dan membawa kepada osteoporosis. Jadi mari kita membuat resolusi bercuti bersama-sama dan menghapuskan soda untuk sepanjang tahun. Badan kita dan semua yang dimasak makanan yang lazat yang sedang menunggu akan berterima kasih kepada kita.

Kebangkitan dan bersinar

Resolusi adalah untuk tahun baru, bukan? Yang biasanya bermakna kurang bersenam untuk pergi bersama-sama dengan semua pemakanan tambahan. Tinggal di landasan yang betul kecergasan adalah sukar semasa cuti kerana pejabat sibuk cuba untuk mendapatkan semua yang dilakukan sebelum akhir tahun ini, anak-anak di rumah berlari-lari, keluarga dan rakan-rakan di bandar, dan perjalanan. Masa adalah amat berharga sekitar cuti jadi kecekapan adalah kunci. Bersenam untuk jumlah yang singkat perkara pertama pada waktu pagi mendapat hasil yang terbaik. Formula yang terbaik adalah 30 saat aktiviti intensiti tinggi diikuti oleh 90 saat untuk berehat dan mengulangi kira-kira 8-10 kali. Ini meningkatkan hormon pertumbuhan manusia (HGH) secara semula jadi dan membawa kepada metabolisme yang lebih tinggi dan kehilangan lebih banyak lemak.

Memanaskan badan sebelum bersenam menjadi lebih penting apabila cuaca sejuk. Sebelum senaman, pergerakan lembut untuk memanaskan badan dan sendi putaran untuk membina penyerapan cecair dan kejutan dalam sendi adalah yang paling penting. Selepas senaman adalah masa yang terbaik untuk panjang, terbentang perlahan tanpa melantun untuk meningkatkan fleksibiliti. Mudah alih dan fleksibel sendi dan otot membantu mengelakkan kecederaan.

Tidur nyenyak

Cuti juga membawa jadual tidur yang tidak teratur. Tidur yang betul adalah penting terutamanya untuk keseimbangan hormon yang betul di kalangan wanita serta ketajaman mental di siang hari. Kenangan jangka panjang tidak membentuk dengan baik tanpa tidur yang cukup. Tiap-tiap orang adalah berbeza tetapi kebanyakan manusia memerlukan kira-kira 7-9 jam tidur secara berterusan setiap malam. Menyimpan jadual tetap sebanyak mungkin dan tidur pada masa yang sama setiap malam adalah sangat membantu.

Jika ia menjadi terlalu sibuk, melatonin atau 5-HTP makanan tambahan boleh membantu. Teh chamomile sebelum tidur juga sangat santai. Elakkan televisyen, aktiviti kuat, dan makanan berat berhampiran tidur dan menggantikannya dengan muzik santai, aktiviti tenaga yang rendah, dan membaca buku.

Pemikiran Akhir

Banyak daripada apa yang membuat resolusi tahun baru begitu sukar kekurangan rutin semasa cuti. Mengikuti enam tips akan membantu menjaga kehidupan yang seimbang dan di landasan yang betul. A umum pemeriksaan semasa musim sejuk dengan doktor perubatan akan membantu juga. Ia juga akan membantu untuk melihat chiropractor, naturopath, ahli terapi pemakanan, atau akupunktur apabila musim berubah untuk mendapatkan tertentu nasihat pemakanan dan gaya hidup yang bersama-sama dengan beberapa badan mengimbangi semula jika perlu. Sesetengah pembekal ini boleh menguji kekurangan vitamin dan mineral menggunakan ujian yang dipanggil Spectracell untuk mencari tahu apa yang badan yang hilang. Ini untuk musim sejuk dan cuti musim gembira dan sihat!

Tidak ada komentar:

Poskan Komentar