Kamis, 12 November 2015

Ketuat kemaluan lelaki

Ketuat kemaluan lelaki

Ketuat kemaluan adalah lebih umum hari ini kerana gaya hidup yang tidak sihat dan seksual hari ini. Ada orang-orang yang berurusan dengan rakan kongsi seks yang berbeza-beza yang berbahaya untuk badan mereka dan boleh menyebabkan pelbagai penyakit kelamin (STD). Ketuat kemaluan lelaki adalah salah satu penyakit kelamin yang biasa didiagnosis dan sering dirujuk sebagai STD kerana ia terutamanya dihantar semasa hubungan seksual. Ia selalunya tumbuh di kelompok dan tumbuh dengan cepat ke bahagian-bahagian badan pelbagai termasuk alat kelamin lelaki seperti zakar, dubur, kawasan rektum, pangkal paha, dan skrotum. Ini adalah pada mulanya kecil dan tunggal dan seolah-olah menjadi lebam merah yang tumbuh dalam bentuk yang lebih besar jika tidak mengambil berat pada peringkat awal.

Jika anda mengalami ketuat anda perlu berjumpa dengan doktor anda secepat mungkin untuk mengelakkan rasa sakit dan ketidakselesaan ia boleh menyebabkan anda di masa depan. Ketuat kemaluan disebabkan oleh HPV (papillomavirus manusia). Ini adalah berjangkit dan mudah tersebar dari seorang ke seorang yang lain melalui sentuhan seksual. Virus apabila serangan badan akan hidup di peringkat yang tidak aktif untuk jangka masa panjang tanpa menunjukkan sebarang berbahaya memberi kesan kepada pesakit. Ini boleh menghasilkan semula secara drastik dalam lapisan luar sel-sel kulit dan bentuk ketuat. Dan dalam kes ini dilihat di kawasan kemaluan lelaki, ini dipanggil ketuat alat kelamin lelaki.

Ketuat kemaluan lelaki tidak selalunya menyakitkan. Sebaliknya ini adalah tidak menyakitkan di peringkat awal dan berkembang pedih jika tidak dirawat dengan berkesan dari awal. Hari ini, terdapat pelbagai pilihan rawatan yang diberikan kepada pesakit supaya untuk membuang ketuat kemaluan. Walaupun tiada seorang pun daripada mereka adalah agak berkesan dalam membunuh virus yang menyebabkan masalah ini, pilihan rawatan ini akan menurunkan tahap ketidakselesaan dan mencegah ketuat dalam melalui orang lain. Dalam kebanyakan kes ketuat ini juga muncul semula selepas proses rawatan.

Pilihan-pilihan rawatan untuk pesakit mungkin termasuk bahan kimia topikal, ubat-ubatan anti-virus, ubat homeopati, rawatan herba, dan lain-lain Jika ini semua ubat tidak berfungsi pembedahan, cyrotherapy atau imunoterapi boleh dicuba. Ketuat kemaluan lelaki boleh dirawat secara berkesan dengan menggunakan bahan kimia seperti Podophyllin atau podofilox itu. Ini adalah produk yang tidak disyorkan untuk wanita kerana ia boleh menyebabkan kecacatan kelahiran tertentu di kalangan wanita. Krim imiquimod atau asid trichloroacetic juga didapati dapat membantu untuk merawat ketuat kemaluan lelaki. Ini adalah cara yang berkesan untuk merawat ketuat tetapi mereka tidak menjamin bahawa anda tidak akan mendapat ketuat pada masa depan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar