Kamis, 12 November 2015

Meningkatkan Sistem Peredaran anda

Meningkatkan Sistem Peredaran anda

Pra baik, semasa dan aktiviti post latihan akan menyediakan latihan dan menyeluruh yang baik. Untuk mencapai ini, anda perlu mempelajari asas-asas mengenai senaman. Ini banyak boleh membantu dalam Tidak mendapat cedera.

Sebelum anda memulakan apa sahaja yang anda perlu memanaskan badan. Kecederaan sendi dan otot akan dielakkan. Anda sentiasa boleh menambah aktiviti aerobik sebagai aktiviti yang berkesan.

Cahaya memanaskan badan akan memastikan anda bersedia untuk aktiviti yang lebih berat. Ia akan mendapatkan darah anda mengalir. Apa-apa aktiviti anda merancang melakukan mesti ringan pada mulanya supaya anda betul merapikan badan anda dan sebagainya tidak menyebabkan apa-apa malapetaka yang tidak perlu kepada diri sendiri.

Jika anda berhasrat untuk memperbaiki sistem peredaran darah anda, meningkatkan sistem kekebalan tubuh dan meningkatkan mood anda kemudian senaman kardio yang baik adalah apa yang anda perlukan. Anda juga boleh membakar kalori dan mengurangkan tahap lemak anda. Latihan kardiovaskular yang baik akan mendapatkan pukulan hati dan mengepam darah anda.

Apabila senaman cuba untuk 3-5 kali seminggu dan setiap harus sekitar 20-60 minit. Cuba dan bertujuan untuk 60-90 peratus daripada kadar jantung maksimum anda. Mengambil mudah jika anda seorang pemula dan bermula dari 40 peratus dan bekerja.

Selepas rutin anda senaman jawatan itu mesti membuat anda sejuk. Anda perlu mengambil beberapa minit terakhir untuk melambatkan dan bekerja badan anda ke bawah secara semulajadi. Anda juga boleh mendapatkan otot nada yang lebih baik dan mengurangkan kecederaan badan anda.

Untuk meningkatkan fleksibiliti anda, anda perlu melakukan terbentang anda selepas latihan anda. Otot anda dengan betul memanaskan badan untuk terbentang ini selepas anda telah selesai dengan senaman.

Pastikan anda mendapatkan nasihat doktor anda jika anda mempunyai sebarang masalah yang boleh mengganggu latihan anda. Jangan pergi ke hadapan dengan ia terus sebagai anda mungkin berakhir menyebabkan lebih berbahaya dengan keadaan anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar