Kamis, 12 November 2015

Kemungkinan Herb-Dadah Interaksi - The Contoh yang Biasa

Kemungkinan Herb-Dadah Interaksi - The Contoh yang Biasa

Pelbagai pesakit tidak memberitahu doktor mereka tentang ubat-ubat herba yang mereka gunakan bersama-sama dengan ubat-ubatan preskripsi. Tetapi itu boleh mendedahkan kesihatan mereka kepada bahaya disebabkan oleh bahan-bahan aktif herba, yang mungkin berinteraksi dengan ubat-ubatan. Oleh itu, kesan dadah pada badan anda berubah. Artikel ini berkaitan dengan contoh-contoh yang paling biasa interaksi herba dadah.

Apabila menggunakan ubat-ubatan homeopati, anda harus mengelak daripada penyedutan berpanjangan pudina, rosemary dan thyme aroma kerana kemampuan mereka untuk mengurangkan kecekapan ubat homeopati.
Bunga mayweed wangi mengandungi banyak bahan-bahan biologi aktif termasuk coumarin. Coumarin mampu melambatkan pembekuan darah. Terdapat penyelidikan yang tidak mencukupi untuk mengenal pasti pengaruh herba pada pembekuan darah. Oleh itu, apabila menggunakan antikoagulan (misalnya, warfarin), anda harus mengelakkan penggunaan ubat mayweed wangi.
Bawang putih mengandungi bahan yang mampu mengembangkan saluran darah periferi dan koronari. Oleh itu, anda perlu menggunakan tidak bawang putih, dan tidak juga ubat bawang putih bersama-sama dengan antikoagulan (contohnya, warfarin).
Valerian termasuk dalam pelbagai ubat-ubat herba, seperti, berwarna, ekstrak, perut jatuh, jatuh hati dan banyak lagi. Anda harus mengelakkan penggunaan ubat-ubatan yang mengandungi valerian bersama-sama dengan barbiturat, misalnya, phenobarbital. Ia adalah disebabkan oleh rasa mengantuk yang berlebihan ia mungkin menyebabkan.
Teh, berwarna, merebus dan remedi lain yang dibuat daripada puncak hisop lindung nilai sangat biasa digunakan bukan sahaja dalam bidang perubatan alternatif, tetapi juga dalam bidang perubatan rasmi. Walau bagaimanapun, ubat-ubatan ini tidak boleh digunakan bersama-sama dengan ubat lain. Ubat hisop Hedge terbukti dapat mengurangkan kecekapan pelbagai ubat-ubatan, termasuk warfarin antikoagulan, antibiotik tetracycline, beberapa pil, glikosida jantung, indinavir ubat antiviral digunakan untuk rawatan orang-orang dengan jangkitan HIV dan lain-lain

Tidak ada komentar:

Posting Komentar