Kamis, 12 November 2015

Faedah Kesihatan Lemon

Faedah Kesihatan Lemon

Lemon yang mempunyai banyak kegunaan sejak ia ditemui pada awal Eropah atau Amerika. Asal-usulnya tidak diketahui, walaupun orang Eropah awal mempunyai kelebihan mengenai penggunaan, dan bukannya sepanjang perlumbaan. Ia merupakan syarikat wanita di dapur, dianggap sebagai ubat semulajadi kepada penyakit yang paling biasa untuk antibakteria dan antiseptik untuk membersih, menyembuhkan luka dan untuk menghilangkan bau busuk bau. Ia juga dianggap sebagai pemutih kulit dan pembersih oleh ramai wanita selama berabad-abad banyak sejak ia ditemui kegunaannya untuk kesihatan dan kecantikan kepada orang-orang, kanak-kanak dan haiwan.

Lemon untuk asid, yang rasa aromatik, pahit dan pedas adalah penambah perisa kegemaran dalam kebanyakan hidangan seperti daging babi, daging lembu, ayam, ikan atau makanan laut. Ia juga menambah perisa untuk pengasam yang ia boleh diserap dengan mudah melalui bahagian berisi pinggan mangkuk. Dalam koktel, ia adalah bahan kegemaran untuk menambah kekuatan batin untuk minuman.

Apabila ia datang untuk kecantikan dan kecergasan fizikal, minum banyak gelas air limau setiap hari boleh menghilangkan dahaga dan rehydrating anda dalam proses anda. Salah satu manfaat keindahannya adalah pemutih kulit sifat yang mana ia boleh memutihkan dan menjelaskan kulit seperti peluntur itu. Ia mempunyai kuasa peluntur yang boleh menghapuskan noda dan bintik-bintik hitam pada kulit anda.

Dengan minum berterusan air limau, kehadirannya dalam usus boleh menjadi satu bentuk mencuci perut. Ia akan membersihkan dan pada masa yang sama menghapuskan orang-bakteria dan organisma hidup lain yang telah lama berada di antara mereka dinding lapisan perut. Menghapuskan mereka toksin dan organisma berbahaya yang lain boleh membuat badan anda bebas daripada sebarang radikal yang boleh membuat anda sakit.

Minum air limau lebih kerap, seperti enam hingga lapan gelas setiap hari boleh menjadi sangat bermanfaat untuk kesihatan seseorang. Selain daripada itu sebagai "Master Cleanse" ia juga diiktiraf sebagai "diuretik". Ia bermakna "tetap" perjalanan ke bilik air setiap sekarang dan kemudian, yang juga merupakan satu petanda yang baik dalam penghapusan bahan buangan.

Apabila mempunyai selsema, batuk dan sakit tekak, lemon juga boleh memberi "keajaiban" untuk semua ini kesengsaraan sejuk. Minum banyak air limau semasa anda mempunyai orang-orang selsema dan sakit tekak boleh membebaskan anda daripada gejala-gejala sejuk sebelum anda tahu.

Dan ia adalah satu antiseptik sempurna untuk gusi berdarah dan bibir pecah-pecah. A kibasan air limau adalah apa yang diperlukan setiap kali anda minum segelas daripadanya. Dan sedikit minyak zaitun dicampur dengan beberapa titik lemon boleh menjadi rawatan yang sangat baik untuk bibir pecah-pecah. Dan, juga sapu sesuai untuk kulit terjemur.

A kulit limau juga boleh menjadi sumber yang sangat baik daripada "balsem" untuk merawat pening, mabuk, sakit kepala dan kebimbangan untuk aroma ciri-ciri terapeutik untuk melegakan dan berehat minda semasa dalam perjalanan atau dalam "mood buruk".

Ia juga merupakan sumber yang sangat baik kain, bilik, atau penyegar almari untuk-ramah, lemon segar dan jeruk bau.

Pada awal Eropah, kulit lemon, pulpa dan jus apabila dicampur dengan minyak khas, seperti: badam, zaitun, dan kelapa boleh menjadi sumber yang sangat baik kulit dan penjagaan rambut.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar