Kamis, 12 November 2015

4 Sebab Mengapa Homeopati Kerja Raya

4 Sebab Mengapa Homeopati Kerja Raya

Sejak seni dan sains Homeopati wujud lebih 200 tahun yang lalu, terdapat tentangan sengit terhadap Homeopati oleh sains industri perubatan allopathic rasional, dengan mendakwa bahawa mereka tidak dapat mencari apa-apa asas saintifik untuk menjelaskan mengapa Homeopati berfungsi. Dalam artikel ini saya akan menyenaraikan bantahan mereka terhadap Homeopati dan menangani mereka yang keberatan untuk menjelaskan bagaimana dan mengapa Homeopati sememangnya bekerja.

Bantahan terhadap Homeopati:

1. Tidak ada cara bahawa ubat homeopati boleh mempunyai kesan perubatan kerana tidak ada bahan boleh diukur dalam ubat-ubatan.

2. Tiada penyelidikan saintifik yang membuktikan ubat-ubatan ini memberi kesan ke atas rakyat.

3. Tidak ada cara bahawa bahan menghasilkan gejala yang sama boleh menjadi rawatan dan sebenarnya hanya boleh berkhidmat untuk membuat seseorang sicker.

4. Tidak ada bukti bahawa Rawatan Homeopati telah sembuh sesiapa apa-apa penyakit atau keadaan.

Kaunter:

1. Memang benar bahawa Ubat-ubatan homeopati tidak mengandungi bahan yang boleh diukur. Walau bagaimanapun, ia tidak mengambil apa-apa perubahan besar fikiran untuk menerima bahawa peralatan saintifik adalah terhad dalam keupayaan mereka untuk mengukur sama seperti mata manusia adalah terhad dalam itu kapasiti untuk melihat dalam spektrum cahaya yang sempit. Homeopati melihat bahawa penyakit bermula di luar spektrum diamati sebagai mistunemnent berkuat kuasa penting dan tanda-tanda yang boleh diukur adalah keputusan dan tidak penyebabnya. Ini tampuk benar untuk bakteria dan virus juga. Sentiasa wujud kecenderungan di peringkat penting pertama. Melalui proses mencairkan dan succsussing bahan, ia adalah mungkin untuk mengaktifkan intipati penting dalam bahan yang dengan cara yang ia kesan daya yang penting orang itu.

2. Ia tidak benar bahawa tidak ada bukti saintifik bahawa ubat homeopati mempunyai apa-apa kesan. Homeopati adalah menggunakan kajian double blind mengenai ubat lama sebelum kaedah saintifik telah pun mencapai allopaths. Setiap ubat diuji pada kumpulan orang. Sesetengah mendapatkan ubat dan ada yang tidak. Tidak tertakluk mahupun pengurus tahu apa ubat adalah. Mata pelajaran merekodkan gejala mental, emosi, dan fizikal mereka selama sebulan selepas mengambil ubat. Pengurus menyiasat data ini dan kemudian hantar ke penyusun. Penyusun memilih apa tanda-tanda yang biasa di kalangan subjek dan mengatur supaya ia boleh dikaji dan dimasukkan ke dalam ubat meteria dan repertories kami. Hakikat bahawa ubat-ubatan ini menghasilkan simptom yang sejajar antara mata pelajaran adalah bukti saintifik bahawa ubat-ubatan ini, yang tidak mempunyai bahan di dalamnya, tidak sebenarnya mempunyai kesan.

3. Dakwaan gejala yang sama boleh mempunyai kesan penyembuhan begitu mudah untuk membongkar bahawa anda boleh melakukannya sendiri. Lain kali anda mendapatkan dapur terbakar kecil, meletakkan beberapa Grey Poupon mustard pedas pada luka dan melihat apa yang berlaku. Kualiti terbakar sama sawi membentangkan imej cermin sama dapur membakar menjadi kuasa penting anda. Oleh undang-undang bahawa perhatian hanya boleh diletakkan di satu tempat pada satu masa, tenaga penting anda akan beralih itu perhatian kepada sensasi mustard dan lupa ia sendiri sensasi dapur terbakar. Di samping itu kuasa penting anda akan menjana tindak balas penyembuhan untuk mengatasi pembakaran mustard yang seterusnya akan mengatasi membakar dapur. Teruskan dan membuktikan kepada diri sendiri, saya berani anda! Saya akan mengulas lanjut dengan undang-undang yang sama dan perhatian. Jika anda pernah melihat seseorang yang menghidap melemahkan kesedihan dan anda hadir orang lain kepada orang ini yang boleh kelihatan mengalami kesedihan yang sama, orang yang pertama akan beralih perhatiannya kepada orang yang kedua dan menawarkan sokongan. Dia kemudian lupa gejala kegelisahan itu sendiri dan daya sendiri penting dia akan naik untuk membantu menyembuhkan kesedihan orang lain sekali gus menyembuhkan dirinya (kumpulan sokongan kesedihan). Amazing! Ia hanya satu undang-undang semula jadi.

4. Dakwaan bahawa tidak ada bukti bahawa Homeopati pernah sembuh ada yang satu lagi premis palsu dan tidak saintifik. Sains mempunyai jumlah yang tidak terkira banyaknya bukti empirikal bahawa orang yang menerima rawatan homeopati tidak meningkatkan kerana nombor ujian mereka kembali normal, ketumbuhan mengecut, radang mengurangkan, dan fungsi kembali. Ini sering kes-kes yang tidak boleh diubati menurut mereka, namun mereka unscientifically membuat kesimpulan bahawa ia adalah hanya beberapa pengampunan spontan. Di samping itu, allopaths sentiasa mahu melakukan ujian perbandingan mereka pada Homeopati dengan mendefinisikan ujian sebagai ubat tunggal merawat keadaan tertentu. Maka dengan itu, mereka akan mahu setiap kes ujian artritis dirawat dengan Rhus-tox dan kemudian berbanding inflammatories anti mereka. Apabila dicabar untuk menentukan ujian dari segi merawat mata pelajaran dengan Homeopati vs alopati, yang allopaths sering berjalan untuk bukit-bukit. Walau bagaimanapun, kini beberapa allopaths telah menyahut cabaran itu dan telah mendapati bahawa sesungguhnya, mereka yang menerima rawatan homeopati melalui, ubat-ubat yang sesuai dengan setiap individu, kadar peningkatan yang lebih tinggi bagi Homeopati. Dalam ujian yang betul, homeopati mengambil setiap kes individu dan memberikan ubat yang sesuai dengan kes itu, jadi jika anda mempunyai 50 orang yang mengalami artritis, 50 remedi yang berbeza boleh digunakan dalam ujian.

Saya berharap serangan kata-kata kecil ini saya membantu anda untuk melihat bahawa tuduhan terhadap Homeopati mungkin tidak begitu bermotivasi secara saintifik dan bahawa terdapat banyak bukti saintifik mengapa Homeopati sememangnya membantu ramai orang di seluruh dunia yang mengalami penyakit. Sebagai kenyataan terakhir saya bukti bahawa Homeopati sememangnya bekerja, saya mendakwa bahawa Homeopati telah bertahan selama lebih 200 tahun dalam persekitaran yang bermusuhan dan sering berniat jahat menentang segala kekuatan dan kekayaan monopoli perubatan kerana berjuta-juta orang yang menggunakannya tahu bahawa ia berfungsi dan tidak memerlukan pakar-pakar yang dilantik sendiri aggrandizing sendiri memberitahu mereka apa yang sebenar dan apa yang tidak.

Semua kenyataan di sini tidak tuntutan untuk mengubati atau merawat penyakit, memberikan apa-apa manfaat kesihatan, adalah untuk tujuan pendidikan dan bertimbang rasa sahaja, dan tidak nasihat perubatan. Jika anda memerlukan nasihat perubatan, sila dapatkan yang layak penjagaan kesihatan pembekal.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar