Kamis, 12 November 2015

Chiropractic Care - Sukan Kecederaan Chiropractic

Chiropractic Care - Sukan Kecederaan Chiropractic

Dalam dekad kebelakangan ini, keperluan untuk kecederaan sukan penjagaan kiropraktik telah terus meningkat di kedua-dua amatur dan tahap profesional. Terdapat beberapa sebab-sebab yang begitu banyak perhatian yang diletakkan pada jenis rawatan kiropraktik termasuk:

• Kecederaan kepada atlet profesional terus membiak terlalu banyak perhatian media

• Semakin ramai individu mengambil bahagian telah menyebabkan semakin banyak apa yang dikenali sebagai "tekanan" kecederaan

• meningkat Tumpuan kerajaan kepada kecergasan fizikal individu sama ada atlet atau tidak

Untuk sebab-sebab ini, keperluan untuk kecederaan sukan penjagaan kiropraktik terus berkembang dari masa ke semasa dan tidak menunjukkan sebarang tanda-tanda berundur. Mujurlah, pemulihan sukan kiropraktik terus berkembang dalam populariti. Ini bukan sahaja disebabkan oleh pertumbuhan penduduk, tetapi terutamanya kerana bilangan peserta sukan amatur dan profesional terus berkembang juga.

Pendekatan rawatan kiropraktik terhadap kecederaan sukan telah menyaksikan manfaat untuk merawat atlet yang tercedera secepat mungkin. Oleh itu, tempoh pemulihan kecederaan yang telah dipercepatkan dan kerosakan itu dibaiki dengan lebih berkesan daripada apa yang sedang dialami sebelum bermulanya kecederaan penjagaan kiropraktik. Untuk semua tujuan yang praktikal, chiropractor sukan telah menjadi bomoh itu, tetapi guru juga.

Walaupun dingin sukan sentiasa menekankan, penekanan utama sentiasa diletakkan pada "menang di semua kos" dan bukannya mencegah kecederaan yang berpotensi. Satu senario yang lebih baik wujud apabila kecederaan sukan yang kerja-kerja profesional bersama-sama dengan mana-mana doktor keluarga dan / atau pakar-pakar perubatan pasukan yang terlibat dengan atlet. Keluarga biasa dan doktor pasukan hari ini mempunyai sedikit pengetahuan apa yang terlibat dengan kecederaan sukan penjagaan kiropraktik. Oleh itu, ia hanya masuk akal bahawa yang berpengalaman profesional perlu dirujuk dan terlibat di mana sahaja kecederaan olahraga berkenaan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar