Kamis, 12 November 2015

Kesihatan Untuk Dijual

Kesihatan Untuk Dijual

Nampaknya semua orang mempunyai sesuatu untuk dijual yang sepatutnya untuk meningkatkan kesihatan. Terdapat beribu-ribu laman web di luar sana yang menjual terkini jus, ramuan dan pil. Ya, kita perlu pemakanan yang baik dan ya kita perlu makan dengan betul, tetapi adakah anda tahu bahawa salah satu asas yang paling asas kesihatan yang baik adalah air yang baik, bersih?

Tidak kira bagaimana anda makan, jika badan anda adalah lebih sedikitpun dehidrasi ia akan mula memberi kesan kepada prestasi anda mental dan fizikal. Penurunan dua peratus dalam jumlah air badan akan mula menyebabkan pemikiran kabur, kemerosotan kognitif, kehilangan ingatan jangka pendek, gangguan pencernaan dan Litani seluruh gejala-gejala lain. Para saintis menganggarkan bahawa 70 peratus rakyat Amerika Utara cukup kering untuk memberi kesan kepada kesihatan mereka adalah beberapa cara. Itu banyak orang.

Rupa-rupanya ia tidak kira apa yang anda minum. Jika ia adalah cecair, saintis berkata, ia perlu air untuk berkesan hidrat anda. Kopi, jus, minuman ringan, teh dan minuman berjenama tidak memotongnya. Mereka semua mengandungi bahan yang sama ada berasid untuk badan seperti kafein, atau dehydrating, seperti gula.

Walaupun air yang anda minum telah menjadi kualiti tertentu untuk menjadi sihat. Air paip mengandungi klorin, chloramines, bakteria, bahan pencemar, toksin, bahan cemar dan sebagainya. Kebanyakan air botol sama ada air paip dalam botol atau air osmosis songsang yang segala-galanya dilucutkan daripada itu. Kebanyakan air botol adalah berasid cukup untuk menjadi pH setara dengan minuman cola.

Menurut kajian saintifik, air yang paling sihat untuk minum adalah antioksidan, air alkali. Ini jenis air membantu betul pH badan berasid daripada sisa metabolisma badan dan diet yang lemah, di samping memuatkan badan pada antioksidan untuk membaiki kerosakan radikal bebas.

Cerra air antioksidan contohnya, dibuat dalam periuk kera yang duduk di kaunter dapur anda atau di dalam peti sejuk anda. Anda menuang air di bahagian atas dan penapis bekerja sihir mereka untuk menghasilkan air yang sesuai untuk penghidratan tubuh dan pembaikan. Apabila pH badan kembali ke tahap yang lebih sihat, tahap tenaga meningkat, sakit berkurangan, kecekapan fungsi badan bertambah baik, tidur bertambah baik, pengoksigenan bertambah baik, stamina dan prestasi meningkat, dan pelupusan mental anda terasa begitu jauh lebih ringan. Inilah yang air yang betul tidak untuk anda. Jadi saya tertanya-tanya apa yang perlu saya lakukan dengan semua botol pil saya telah duduk di dalam almari saya?

Tidak ada komentar:

Posting Komentar