Kamis, 12 November 2015

Perkhidmatan Chiropractic dan Perubatan Alternatif

Perkhidmatan Chiropractic dan Perubatan Alternatif

Kiropraktor adalah profesional terlatih yang membantu pesakit terutamanya dalam merawat sistem muskuloskeletal. Rawatan digunakan tanpa menggunakan ubat-ubatan, dan sering dicari untuk melegakan kesakitan yang disebabkan oleh kecederaan atau trauma yang berlaku sepanjang tempoh masa yang panjang kembali. Pesakit biasanya mengalami rawatan kiropraktik mereka dihantar dengan pengetahuan pakar, accuracy, dan tahap tinggi perhatian peribadi. Setiap sesi rawatan membina yang sebelumnya.

Pengamal kiropraktik adalah terkenal dengan tangan-teknik yang mereka amalan yang menyesuaikan percanggahan dalam sistem rangka pesakit, terutamanya tulang belakang. Ahli tulang bekerja dengan pesakit untuk menentukan dan merawat masalah dengan tulang belakang, saraf, otot dan sistem rangka untuk membantu lain-lain fungsi sistem badan dengan betul. Pelarasan kiropraktik paling kerap akan mengembalikan keseimbangan kepada sistem saraf anda, dan memulihkan aliran tenaga dan maklumat ke seluruh badan.

Pesakit boleh mendapatkan daripada perkhidmatan Chiropractor bagi apa-apa alahan, leher dan sakit bahu, sakit belakang, kecederaan sukan, gangguan pemakanan, candida, keletihan yang kronik, gangguan pencernaan, dan fibromyalgia. Isu-isu saraf, seperti sciatica, sering keadaan boleh dirawat untuk Chiropractor a.

Pelarasan kiropraktik adalah seni mencadangkan satu kuasa khusus ke arah yang tepat, digunakan untuk tulang belakang yang subluxated atau daripada penjajaran. Chiropractor itu mengenal pasti sumber subluxation, menentukan arah yang tepat, dan cara terbaik untuk memulihkan disfungsi. Penyesuaian Chiropractic menjejaskan lebih daripada sekadar fizikal kesejahteraan. Ramai pesakit mendakwa perasaan mendalam keamanan dan bersantai selepas penyesuaian mereka.

Manipulasi tulang belakang telah didokumenkan penggunaan seawal Hippocrates dan orang Mesir purba. Teknik-teknik yang telah paling sering diturunkan dari generasi ke generasi oleh keluarga pengamal kesihatan. Manipulasi tulang belakang selesai untuk memulihkan bermain bersama di sendi berfungsi dan akhirnya menyediakan keseimbangan dalam sistem rangka otot. Apabila sekatan dikeluarkan terdapat mobiliti lebih selaras dalam tulang belakang. Ini rawatan penyembuhan dikenali sebagai selamat dan berkesan. Malah, manipulasi tulang belakang adalah antara campur tangan penjagaan kesihatan yang paling dikaji, dan penyelidikan secara konsisten menunjukkan bahawa ia adalah amat selamat.

Chiropractor A mempunyai pendekatan yang menyeluruh untuk penyembuhan dan rawatan, mempercayai bahawa masalah dalam sistem-sistem badan tertentu menurunkan rintangan orang sakit dan memberi kesan kepada bagaimana seluruh badan berfungsi. Istilah "Holistik" bermaksud untuk merawat tubuh secara keseluruhan. Tanda-tanda sakit belakang yang lebih rendah boleh menjadi hasil daripada pelbagai jenis disfungsi di dalam badan. Merawat tubuh secara keseluruhan sering membawa kepada manfaat kesihatan jangka panjang.

Sebagai contoh, Pemakanan Ujian Response adalah rawatan holistik bukan invasif yang akan menunjukkan dan membetulkan ketidakseimbangan tertentu pemakanan anda. Mengandungi Program Pemakanan Holistic peribadi ke dalam gaya hidup anda, banyak boleh membantu meningkatkan sistem imun badan anda dan mendapatkan anda merasa "sihat" dengan cepat dan tanpa rasa sakit.

Rawatan kiropraktik biasanya dikaitkan dengan perubatan alternatif jangka, iaitu, didefinisikan sebagai apa-apa amalan kesihatan yang mengambil tempat, atau tidak serasi dengan, perubatan konvensional. Selalunya, pesakit melihat Chiropractors sebagai alternatif kepada pembedahan berisiko atau mahal yang mungkin tidak membetulkan gejala asal. Rawatan terdiri daripada mengambil ubat-ubatan dengan cara rawatan herba, manipulasi tulang belakang, aromaterapi, santai terapi urut, dan regangan bentuk senaman. Perubatan Alternatif dikelaskan kepada lima kumpulan utama pengajian. Kumpulan-kumpulan ini adalah ubat minda-badan, ubat tenaga, amalan biologi berasaskan amalan manipulasi, dan sistem perubatan keseluruhan.

Konsep di sebalik perubatan alternatif adalah bahawa tenaga yang diperlukan oleh badan untuk berada dalam harmoni dengan minda dan jiwa. Perubatan Alternatif adalah kumpulan besar penyembuhan dan kerohanian yang mengambil kira beberapa ajaran asas perubatan Timur dan menggabungkan ia dengan penyelidikan klinikal dan penjagaan kesihatan Barat. Herbology, perubatan Cina, terapi urut, yoga, terapi fizikal, meditasi, naturopati, dan penyembuhan Reiki mengandungi beberapa kawasan yang paling popular di kajian dan amalan.

Kiropraktor mempunyai permintaan pendidikan sama seperti doktor lain dan setiap negeri mempunyai Lembaga Pengarah yang ditetapkan Pemeriksa Chiropractic, yang wajib untuk ujian dan pelesenan mereka untuk mengamalkan pada peringkat negeri. Ahli tulang tidak boleh melakukan pembedahan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar