Kamis, 12 November 2015

Menyembuhkan Keradangan dalam 6 Langkah Mudah

Menyembuhkan Keradangan dalam 6 Langkah Mudah

Menyembuhkan keradangan adalah penting untuk kehidupan sihat anda. Anda mungkin telah membaca bahawa doktor kini percaya segala penyakit penyakit jantung kronik, Alzheimer, artritis reumatoid, kanser adalah disebabkan oleh keradangan kronik.

Dalam beberapa cara ia mengelirukan. Keradangan adalah cara badan anda penyembuhan sendiri. Apabila anda terseliuh buku lali atau mendapatkan potongan kertas, anda rasa berdenyut dan haba sebagai sel-sel anda "bersatu" diri mereka kembali bersama-sama.

Tetapi apabila badan anda tidak tahu bila untuk berhenti "penyembuhan" itu sendiri, ia memusnahkan tisu yang sihat.

Pada asasnya, keradangan adalah sistem imun anda rali ke medan perang itu. Sedikit yang baik. Banyak yang tidak sihat. Dan diet dan persekitaran moden meletakkan banyak tekanan pada badan anda. Semua bersama-sama ia adalah satu ribut sempurna untuk sistem imun yang rusak.

Jadi, apa yang anda boleh lakukan? Kekalkan gaya hidup yang sihat.

Anda tahu banyak perkara asas:

Dapatkan tidur yang cukup (7-9 jam setiap malam)
Dapatkan senaman yang kerap (sekurang-kurangnya 30 minit sehari)
Makan makanan yang sihat (banyak buah-buahan dan sayur-sayuran)
Tidak Merokok
Minum secara sederhana (jika ada)
Tetapi anda mungkin tidak tahu tentang beberapa penemuan terkini dalam bidang kesihatan dan pemakanan.

Menurut pemakanan dan kajian perubatan, doktor mendapati kaitan antara kekurangan yang teruk dalam omega 3 asid lemak dan keradangan kronik.

Malah, satu kajian Universiti Harvard mendapati kekurangan ini dikaitkan dengan antara 63,000 dan 97,000 kematian setiap tahun di Amerika Syarikat. Kematian yang tidak pra-matang. Dijangka, ramai di antara mereka adalah serangan jantung atau strok. Tetapi keradangan kronik telah dikaitkan dengan terlintas lain, penyakit yang menyakitkan seperti artritis reumatoid.

Dapatkan Mereka Omega 3 ini

Omega 3 asid lemak yang terdapat dalam walnut, flaxseeds, bayam, minyak zaitun dan dalam kepekatan tinggi dalam ikan. Salmon, tuna, hoki (ikan tahu sedikit dari New Zealand), herring dan sardin adalah semua sumber yang sangat baik Omega 3 nutrien.

Makanan tambahan minyak ikan telah menjadi tambahan popular untuk memastikan anda mendapat nutrien yang anda perlukan. Kajian menunjukkan makanan tambahan minyak omega 3 ikan boleh menyumbang kepada menterbalikkan dan juga mengubati keradangan. (Apabila digabungkan dengan lain-lain aspek gaya hidup yang sihat).

Persatuan Jantung Amerika menyarankan pesakit jantung mengambil 1-2 makanan tambahan minyak ikan sehari. Tetapi ramai doktor mengesyorkan mereka kepada semua pesakit mereka kerana Omega 3 asid lemak adalah penting untuk kesihatan anda.

Jika anda ingin mengetahui lebih lanjut tentang peranan minyak ikan boleh bermain dalam menyembuhkan keradangan, sila layari laman web saya di mana saya berkongsi tentang produk peribadi, saya mengesyorkan.

Tidak ada komentar:

Poskan Komentar