Kamis, 12 November 2015

Berpeluh berlebihan: Membebaskan Diri Dari Mereka Bendalir Foul

Berpeluh berlebihan: Membebaskan Diri Dari Mereka Bendalir Foul

Apabila seseorang berpeluh terlalu banyak, dia menjadi sangat sedar akan dirinya, meninggalkan dia kurang produktif dan lebih bimbang perkara di sekelilingnya. Ini mungkin menyebabkan dia menjadi kurang pandai bergaul dan oleh itu mengurangkan potensi dalam meningkatkan "kemahiran rakyat" beliau. Oleh itu, ada benar-benar perlu untuk menghentikan peluh berlebihan: dan itu adalah untuk membuat orang lebih yakin diri mereka untuk pertumbuhan peribadi mereka sendiri.

Selain daripada yang jelas, kesan yang tidak menyenangkan lain keadaan ini kepada seseorang yang mengalami ia termasuk kemungkinan membangunkan "bau badan", merosakkan lagi harga diri orang itu. Bagi sesetengah orang, walaupun mereka telah mencuba pelbagai penyelesaian pun, mereka masih merasa sukar untuk menamatkan peluh berlebihan disebabkan oleh beberapa sebab.

Orang yang mengalami hiperhidrosis tidak mungkin sangat sedar akan keseriusan keadaan mereka, atau sebab sebenar di sebalik berpeluh terlalu banyak mereka. Ini mungkin menjadi penghalang kepada mereka dalam usaha mereka mencari penyelesaian yang berkesan kepada dilema mereka.

Walaupun ada benar-benar tidak perlu untuk benar-benar berhenti tubuh daripada melepaskan peluh, terdapat keperluan untuk mengawal jumlah yang ia membebaskan dan membawa ia ke tahap yang normal. Selain itu, ia adalah satu kemestian bahawa sistem seluruh badan adalah seimbang supaya peluh tidak mendapat hanya tertumpu kepada kawasan tertentu. Cecair ini, walaupun dianggap sebagai "sisa" dalam badan manusia, harus dilupuskan dengan betul oleh sistem manusia dengan itu memainkan peranan penting dalam kesejahteraan seseorang.

Berpeluh setempat (atau berpeluh yang berlaku hanya di bahagian-bahagian tertentu badan dan tertumpu di kawasan itu) dikatakan boleh dirawat melalui pembedahan. Pembedahan itu akan melibatkan menindik melalui kulit dan membuat insisi kecil yang akan menyasarkan sistem badan yang menghantar isyarat kepada kelenjar peluh untuk melepaskan cecair. Selain daripada ini menjadi satu kaedah yang mahal, juga menimbulkan beberapa ancaman kepada kehidupan seseorang itu kerana sensitiviti prosedur.

Apabila peluh berlebihan dan bukan berlaku secara rawak dan sebab-sebab yang agak banyak lagi, perkara yang paling dianjurkan untuk lakukan adalah dengan menggunakan teknik yang tidak memerlukan menggunakan produk sintetik atau kaedah. Dengan cara ini, anda boleh memastikan kesihatan anda dan pada masa yang sama mengelakkan masalah ini bentuk berulang. Jadi, teruskan dan menghilangkan semua perkara ini yang tidak diingini daripada sistem anda dan menikmati kehidupan sosial anda dan bukannya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar