Kamis, 12 November 2015

Apa itu Reflex yang Dingin?

Apa itu Reflex yang Dingin?

Pernahkah anda mengambil berjalan-jalan santai di taman atau di pantai dan mencari seseorang dengan haiwan kesayangan mereka dan berfikir kepada diri sendiri bagaimana rupa yang sama dua atau agak bertindak?

Terdapat beberapa jenis hubungan antara personaliti seseorang dan jenis haiwan yang mereka pilih untuk menjadi haiwan kesayangan mereka. Hubungan antara haiwan kesayangan dan tuannya adalah dalam satu cara atau jenis yang lain seperti perkahwinan di mana lagi hubungan berlangsung lebih sama ciri-ciri atau personaliti kedua-dua menjadi.

A University of Hertfordshire profesor menjalankan kajian di kalangan 2,500 pemilik haiwan kesayangan yang berbeza untuk melihat jika terdapat apa-apa jenis kebenaran ini. Beliau belajar kedua-dua pemilik haiwan kesayangan dan kemudian mengambil melihat pada haiwan kesayangan mereka juga. Dia datang untuk memerhatikan bahawa lagi hubungan di antara haiwan kesayangan dan haiwan peliharaan tuan sudah berlarutan lebih sama sifat-sifat mereka berkongsi antara satu sama lain.

Haiwan hanya boleh belajar melalui refleks dingin. Oleh itu, adalah adil untuk mengatakan bahawa masa mereka menghabiskan dengan tuan itu mereka memperoleh tingkah laku tertentu yang hanya boleh datang dari tindakan sarjana dalam pelbagai keadaan yang berbeza.

Pilihan tempat haiwan kesayangan yang satu memutuskan untuk membuat mereka sendiri adalah lebih kerap daripada tidak hanya lanjutan daripada ciri-ciri mereka sendiri. Kebanyakan orang-orang yang mempunyai anjing sebagai contoh didapati menyeronokkan penyayang dan sukakan cabaran. Aksara yang boleh dipercayai sentiasa memilih untuk kucing sendiri.

Orang-orang yang paling bebas telah dilihat mempunyai cinta untuk reptilia.

Mungkin orang memilih haiwan kesayangan mereka mengikut cara mereka merasakan perasaan yang berkaitan dengan haiwan tersebut di atas. Ini akan menunjukkan bahawa seseorang akan memilih haiwan kesayangan dengan harapan bahawa ia akan meletakkan mereka dalam beberapa jenis perasaan.

Ini, oleh itu timbul soalan, adakah haiwan mengambil ciri-ciri tuan mereka atau itu kami mengambil mereka?

Tidak ada komentar:

Posting Komentar